بررسی و مشخصات کیا تلوراید 2020

خودروآفرود

- 97/09/17
بررسی و مشخصات کیا تلوراید 2020شرکت کیا یکی از برندهای مطرح تولیدکننده خودرو بوده که هر سال با معرفی جدیدترین اتومبیل خود توانسته نظر کارشناسان و طرفداران را جلب کندبه تازگی در اقدامی غیرمنتظره این شرکت طی هفته فشن نیویورک محصولی قابل توجه را معرفی کرد. مدلی که پیشتر شاهد نسخه کانسپت آن بودیم و حال نوبت به مدل تولیدی رسیداین خودرو چیزی نبود جز تلوراید 2020 که به عنوان جانشین موهاوی شناخته می شود
بررسی و مشخصات کیا تلوراید 2020
در نمای ظاهری تلاش شده تا کیا تلوراید 2020 در کلاس خود، خودرویی بسیار کاربردی باشد که برای انجام ماموریت‌های سخت آمادگی دارد. علاوه بر سپرهای سفارشی و قطعات زیرسپر، می‌توان به تجهیزاتی چون چراغ‌های کمکی آف‌رود، وینچ، اسنورکل و تایرهای 20 اینچی مخصوص آفرود با اندازه 265/50R-20 اشاره کردچراغ‌های جلو مربعی با چهار پروژکتور LED که از مدل مفهومی کیا تلوراید گرفته شده است، چندان جذابیتی ندارد؛ اما شکل جعبه‌ای جلوی کراس‌اور، ظاهر زمخت و خشنی به کیا تلوراید 2020بخشیده است. جلوپنجره مشبک به طور قابل ملاحظه‌ای گسترش یافته و زمینه طراحی دماغ ببری (تایگر نوز)، به شکل ظریفی در بالای قاب تغییر یافته است. چراغ‌های عقب منحصربفرد عمودی که لبه‌های پایینی در صندوق عقب را برجسته می‌کنند، باعث شده‌اند تا جلوه مناسبی به ظاهر کراس‌اور کیا تلوراید 2020داده شود؛ هر چند که در حال حاضر عریض‌تر هستند و سطح منحنی بیش‌تری دارند.

رنگ سبز سفارشی که برای پوشش بدنه مدل حاضر در نمایش مد انتخاب شده را می‌توان الهام گرفته از زمینه رنگ مجموعه بهار/تابستان 2019 برند Brandon Maxwell دانست که البته به نظر می‌رسد رنگ مناسبی برای خودرویی همچون تلوراید باشد که قرار است برای مبارزه با مسیرهای ناهموار روانه طبیعت شود. نسخه کانسپت این خودرو که دو سال پیش عرضه شد نیز تقریبا با رنگی مشابه به نمایش درآمد

با توجه به این‌که خاستگاه برند Brandon Maxwell ایالت تگزاس است، سعی شده مواردی از جزئیات کیا تلوراید نیز یادآور طبیعت و فرهنگ این ناحیه از آمریکا باشد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به پوشش چرم صندلی‌ها با دوختی همچون زین اسب و استفاده از قطعات چوب طبیعی در فضای داخل اشاره کرد. در فضای کابین تلوراید، از پوشش داخلی درها گرفته تا روی داشبورد، با دست و دلبازی از چرم استفاده شده است.

کیا تلوراید 2020 که ظرفیت هشت مسافر دارد، از پیشرانه خورجینی6 سیلندر بهره می‌برد. هنوز مشخص نیست که آیا این تنها گزینه پیشرانه خواهد بود، اما انتظار می‌رود که کراس‌اور کیا تلوراید در واقع تنها یک مدل 6 سیلندر باشد که آن را بالاتر از کیا سورنتو (Kia Sorento) با ظرفیت هفت سرنشین و پیشرانه چهار سیلندر قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که نسخه بروزشده پیشرانه3.3 لیتری تنفس طبیعی کیا سورنتو با 290 اسب بخار قدرت و تغییر به مدل خورجینی 6 سیلندر، گزینه مناسبی برای کراس‌اور تلوراید باشد؛ اما ممکن است که نسخه مورد استفاده در کیا استینگر جی‌تی (Kia Stinger GT)، یعنی پیشرانه 375اسب بخار توین توربو نیز بتواند گزینه خوبی برای قرار گرفتن در زیر کاپوت کیا تلوراید 2020 باشد. به هر حال باید تا اوایل سال 2019 و رونمایی رسمی از کراس‌اور تلوراید، منتظر باشیم تا ببینیم از چه نوع پیشرانه‌ای استفاده خواهد کرد.

ریل سقفی سفارشی ساخته شده از آلومینیوم و چوب را می‎توان یکی دیگر از نکات مهم در نمای ظاهری کراس‌اور کیا تلوراید دانست. تایر زاپاس که روی بخشی از شیشه عقب تلوراید نصب شده ممکن است برای بسیاری افراد خوشایند نباشد، اما نباید فراموش کرد که خودروی حاضر در این مراسم تنها یک مدل نمایشی بوده و با نمونه‌ای که به خریداران تحویل داده می‌شود، متفاوت است.
advertising