بررسی مشخصات پیکاپ بزرگ چینی ترالورد

خودروآفرود

- 97/09/12
بررسی مشخصات پیکاپ بزرگ چینی ترالوردعلاقه آمریکایی‌ها به پیکاپ‌ها بزرگ سایز باعث شده تا کمپانی‌های مختلفی به‌فکر تولید چنین محصولاتی باشند. این علاقه سبب شده تا چینی‌ها هم پیکاپ‌های بزرگی را روانه بازار کنند که بیشتر کپی هستند و مشخصات ظاهری آنها بسیار شبیه به غول‌های آمریکایی است اما احتمالا همین پیکاپ‌های عظیم روزی جای خودروهای فورد را در بازار آمریکا خواهند گرفت.
بررسی مشخصات پیکاپ بزرگ چینی ترالورد
گروه خودروسازی بهمن که پیش از این با رونمایی از مدل های مختلف برند هاوال در نمایشگاه خودروی تهران خبرساز شده بود، این بار با معرفی یک پیکاپ بزرگ بار دیگر توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد این پیکاپ دو کابین ترالورد (Terralord) نام داشته و توسط کمپانی چینی ZX Auto طراحی و تولید شده است. این کمپانی در واقع سازنده پیکاپ گرند تایگر یا همان کاپرا بوده و چند سالی است که با این خودرو در ایران حضور دارد.

نیاز به گفتن نیست که سرتاسر ظاهر این خودرو کپی شده از انواع و اقسام وانت های بزرگ دنیا نظیر تویوتا تاندار و دوج رم می باشد.از نمای جلو که به این خودرو نگاه می کنید بدون شک عاشق آن خواهید شد چرا که با برخودار از چراغهای بزرگ که تا حدودی تویوتا به لند کروز شبیه می باشد در کنار جلو پنجره به عاریت گرفته شده از دوج رم چهره خشمگین و تنومند از این خودرو را به نمایش می گذارد.

در داخل کابین شما یک طراحی متداول را در شاسی‌إلندهای چینی مشاهده خواهید کرد که بسیار مرتب و منظم است و متریال نرم و سخت با هوشمندی خاصی در کنار هم بکار گرفته‌شده‌اند. فضای داخلی حتی برای سرنشینان عقب، به‌اندازه کافی بزرگ بوده تا جایی که افراد بلند قد نیز بدون مشکل در آن مستقر خواهند شد. از جمله تجهیزات ترالرد نیز می‌توان به دوربین 360 درجه، هشدار برخورد عقب و جلو، کروز کنترل، تصفیه هوای کابین، رادار جانبی و … اشاره کرد.

نیروبخش این پیکاپ تنومند چینی در سرزمین مادری، یک موتور 2.5لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که می تواند حدود 130اسب بخار قدرت و 340نیوتن متر گشتاور تولید کند. آنطور که در سایت سازنده ترالورد اشاره شده، این موتور از جیپ رانگلر به امانت گرفته شده است. نیروی تولیدی توسط موتور مذکور از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود.
وضعیت ایمنی ترالورد نیز مطلوب بوده و طبق ادعای ZX Auto به دلیل استفاده از شاسی پیشرفته و سازه مستحکم کابین توانسته چهار ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ دریافت کند
advertising