رونمایی از پیکاپ الکتریکی ریویان R1T

خودروآفرود

- 97/09/07
رونمایی از پیکاپ الکتریکی ریویان R1Tشرکت کوچک آمریکایی ریویان (Rivian) سرانجام رسماً پیکاپ تمام الکتریکی خود بنام R1T را رونمایی کرده است. این پیکاپ یکی از دو خودروی تمام الکتریکی است که ریویان آن‌ها را در نمایشگاه لس‌آنجلس امسال به نمایش درخواهد آورد ریویان R1T یک پیکاپ الکتریکی است که قرار است در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شود و با تیزرهایی که از آن تا به امروز منتشر شده بود، تمام علاقه‌مندان به سگمنت پیکاپ‌ها، مجذوب این خودرو شده بودند پیکاپ تمام الکتریکی ریویان R1T جذاب‌ترین خودروی الکتریکی رونمایی شده تا به امروز پس از تسلا مدل 3 باشد. با وجود اینکه تا آغاز فروش و عرضه این پیکاپ الکتریکی هنوز چند سالی باقی مانده، اما علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی بی صبرانه منتظر عرضه و رونمایی آن هستند.
رونمایی از پیکاپ الکتریکی ریویان R1T
R1T یک پیکاپ دو کابین با فضای کافی برای حمل پنج فرد بالغ است. قسمت بار این پیکاپ به‌صورت یکپارچه طراحی شده و مجهز به پوششی است که از ورود باران جلوگیری می‌کند. در قسمت جلوی خودرو نیز صندوق بار بزرگی به حجم 350 لیتر وجود دارد درحالی‌که محفظهٔ باری به حجم 200 لیتری هم در زیر قسمت بار تعبیه شده است؛ اما محفظه‌های بار R1T به این دو مورد ختم نمی‌شود زیرا در زیر صندلی‌های عقب هم یک محفظهٔ بار وجود دارد که از طریق درهای کوچکی از بیرون امکان دسترسی به آن‌ها فراهم شده است. این محفظه مکان مناسبی برای قرار دادن چوب‌های اسکی یا گلف محسوب می‌شود.

دلیل علاقه زیاد و واکنش مثبت به ریویان R1T این است که این خودرو اولا یک پیکاپ است. چراکه پیکاپ ضمن دارابودن قابلیت‌های آفرودی اس‌یووی، کاربردی نیز است و به راحتی می‌توان با آن وسایل سبک و نیمه سنگین را جابه‌جا کرد. ضمن اینکه این پیکاپ، یک خودروی الکتریکی با قابلیت پیمایشی بیشتر از 644کیلومتر است.شرکت ریویان بیان کرد که مجهزترین تریم این خودرو به یک پک باتری 180 کیلووات ساعتی مجهز است که این پیکاپ تمام الکتریکی را قادر ساخته با یکبار شارژ کامل بیشینه مسافتی فراتر از 644کیلومتر را طی کند. در ادامه این شرکت بیان کرد که تریم پایه پیکاپ R1T با پک‌های باتری 105و 135کیلووات ساعتی روانه بازار خواهند شد که برچسب قیمتی در حدود 60هزار دلار خواهد داشت. ضمن اینکه قدرتمندترین تریم این خودرو هم مجهز به پیشرانه الکتریکی 800اسب‌بخاری خواهد بود

علیرغم اینکه R1T یک پیکاپ مدرن الکتریکی است، با اوورهنگ‌های کوتاه، فاصلهٔ زیاد از سطح زمین و زاویه‌های ورود و خروج تهاجمی، از توانایی‌های آفرود بالایی برخوردار است. همچنین ریویان برای این پیکاپ پلت‌فرم منحصربه‌فردی را طراحی کرده که در آن پکیج باطری‌ها، قوای محرکه، تعلیق و سیستم ترمزها پایین‌تر از ارتفاع چرخ‌ها نصب شده‌اند. در بخش طراحی ظاهری، در بخش جلویی خودرو چراغ‌های عمودی به چشم می‌خورد که یک نوار افقی که در کل عرض خودرو کشیده شده، به‌عنوان دی‌لایت از میان آن‌ها عبور کرده است. مشابه همین نوار در عقب پیکاپ هم کار شده است که نقش چراغ‌های عقب را بازی می‌کند

در کابین R1T به‌طور گسترده‌ای از چوب استفاده شده و قسمت‌هایی از کابین نیز با متریال نوآورانهٔ بادوامی پوشیده شده که تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت است. این ویژگی‌ها موجب سهولت استفادهٔ روزانه از خودرو می‌شود. البته در اینجا تکنولوژی‌های مدرن و قابلیت‌های اتصال هم بسیار موردتوجه بوده است. بدین منظور، در کابین R1T یک نمایشگر 12.3 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر، یک صفحه‌نمایش 1506 اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر 6.8 لمسی در عقب تعبیه شده است. سیستم‌های اتصالی خودرو نیز با استفاده از اینترنت سرعت‌بالا امکان برزو رسانی نرم‌افزارها را فراهم می‌کنند.
advertising