نیکولا زیرو خودرو کوچک آفرود

خودروآفرود

- 97/08/25
نیکولا زیرو خودرو کوچک آفرودنیکولا موتورز (Nikola Motors) یک کمپانی ناشناخته در جهان ماشین های موتوری است. این کمپانی در سالت لیک سیتی واقع در ایالت یوتا آمریکا قرار گرفته و بیشتر بر روی ساخت کامیونت های هیبریدی تمرکز دارد. محصولاتی که در آنها با فشرده شدن گاز طبیعی قدرت به ژنراتور منتقل شده و یا سلول های هیدروژنی خوراک موتورهای الکتریکی را فراهم می کنند.
UTV سه حرف عبارت Utility Task Vehicle به معنای خودروهای کاری است، این تعریف ابتدا برای آن دسته از خودروهای کوچک و معمولا دو نفره ای استفاده میشد که میتوانستند بارهای کوچک را حمل کنند، اما رفته رفته این خودروها به جایی رسیدند که نمونه های آفرود آنها طرفدار بیشتری پیدا کرد
نیکولا زیرو خودرو کوچک آفرود
این خودرو از باتری هایی با ظرفیت 72کیلووات ساعت استفاده میکند و قدرت نهایی آن 520 اسب بخار است. شتاب 0 تا 100 کیاومتر در ساعت آن تنها 3 ثانیه زمان احتیاج دارد. رنج پیمایش آن بین 160تا 320کیلومتر اعلام شده و استفاده از صفحات خورشیدی نیز 16 کیلومتر به رنج پیمایش خودرو افزوده است. این میزان مسافت به وزن و سرعت خودرو وابسته است. برای شارژ کردن باتری ها سه راه پیش رو دارید؛ استفاده از باکس 400 ولتی مخصوص نیکولا که در عرض 2 ساعت باتری ها را شارژ میکند. استفاده از کانکنورهای J1772 که با برق 220 ولت به 7 ساعت و با برق 110 ولتی به 14 ساعت زمان برای شارژ کردن نیاز دارد. وزن این خودرو 862 کیلوگرم است و میتواند چهار سرنشین را تا وزن 635 کیلوگرم حمل کند.

این UTV از چهار موتور برای هر چرخ بهره میبرد و این بدین معنیست که خبری از لیز خوردن و کم آوردن در تپه نوردی و صخره نوردی وجود ندارد. شما در هر زمان و سرعتی که بخواهید میتوانید بصورت 4*4یا 2*4خوردو را برانید. شتاور آن عدد فوق العاده 645نیوتن متر است که برای آفرود واقعا مناسب است. البته این گشتاور میتواند در کمتر از 1 ثانیه در اختیار راننده قرار بگیرد و لازم نیست همانند خودروهای احتراقی به یک دور موتور خاص برسد. همچنین از متوقف کردن این خودرو نیز به زمان و مسافت کمتری نسبت به خودروهای معمولی احتیاج دارد. و از یک سیستم بازیابی انرژی در ترمز های آن استفاده میشود. برای هر چرخ یک سیسنم گیربکس تک سرعته کاهنده دور تعبیه شده است که سرعت ورودی را کاهش و گشتاور خروجی را افزایش میدهد.

این خودرو با استفاده از فنر های 20اینچی و فاصله شاسی تا زمین 14.5 اینچی هیچ نگرانی از بابت نوسانات آفرود را نخواهد داشت. قطر تایر ها 32اینچ است، همه چرخها از ترمز دیسکی 14 اینچ استفاده میکنند. یک وینچ دوبل نیز به جلوی خودرو متصل شده است. روی داشبورد و صفحه کیلومتر نیز از دو نمایشگر 7 اینچی استفاده شده است. سیستم هوشمند کنترل گشتاور باعث بهتر شدن پایداری در هنگام دور زدن در این خودرو میشود.
advertising