چینی ها مدعی ساخت مطمئن ترین آفرودر دنیا

خودروآفرود

- 98/02/03
چینی ها مدعی ساخت مطمئن ترین آفرودر دنیاماشین بازها می‌دانند که خودروسازان کمی در تبلیغ محصولات خود غلو می‌کنند و برای معرفی آن‌ها از واژه‌هایی همچون “پیشرو در کلاس”، “اولین” و “نمادین” استفاده می‌کنند تا بتوانند نظر خریداران را به خود جلب کنند؛ اما خبر جدیدی که از چین به گوش می‌رسد یک پله بالاتر رفته و کاملاً متفاوت جلوه می‌کند.
چینی ها مدعی ساخت مطمئن ترین آفرودر دنیا
برخی خودروها که در این کشور ساخته می‌شود شباهت بسیار زیادی به محصولات اصیل غربی دارند. به‌طور مثال لندویند X7 را می‌توان نام برد که کپی دقیق رنجروور اووک می‌باشد. لیفان 320 نیز شبیه یک مینی کوپر خسته می‌باشد.

اما خودروی دیگری که موردبحث ما بوده بیجینگ اتو (بایک) BJ80 است که دو سال قبل به نمایش درآمده و در بحث طراحی از کتاب مرسدس بنز G کلاس کپی کرده است. از آن زمان تاکنون محصولات دیگر این خودروساز هم معرفی شده و برخی نسخه‌های نظامی آن نیز دیده شده‌اند.

بنا به گفته‌ی منابع خبری چینی، ارتش این کشور شاسی‌بلند BJ80 خود را به عنوان مطمئن‌ترین خودروی آفرود دنیا معرفی کرده است. نسخه‌ی چهار چرخ محرک این خودرو امتیازاتی در تست‌ها به دست آورده که 7 برابر بالاتر از امتیازات کسب شده توسط یکی از شاسی بلندهای مرسدس می‌باشد!

مطمئن ترین در دنیا؟! چه ادعای بزرگی!


شایان ذکر است با توجه به مکان تست‌ها و افرادی که آن را انجام داده‌اند می‌توان گفت این وضعیت شبیه والدینی است که با افتخار از کلوچه‌های درست شده توسط بچه‌ی خود تعریف کرده و آن را بهترین در دنیا می‌دانند.

یک سایت چینی سخنان یکی از محققان مهندسی دانشگاه هونان چین را منتشر کرده است:
امتیازات کسب شده توسط شاسی‌بلند بایک به طرز باورنکردنی‌ای بالا هستند. در بحث خودروهای نظامی، یک خودرو 10 برابر سریع‌تر از محیط عادی مستهلک می‌شود.

این را کسی می‌گوید که در پروژه‌ی BJ80 هم دخیل بوده است. او ادامه می‌دهد:
اگر نتایج درست باشند این خودرو شاید کل تست‌های دوام را تنها با دو یا سه نقص پاس کند. این خودرو به عنوان مدلی تولید انبوه یک معجزه است.
چین بیش از 29 میلیون وسیله نقلیه در سال پیش تولید کرده که برابر با کل تولید آمریکا، ژاپن، آلمان و هند می‌باشد.
advertising