معرفی کراس‌اوور جدید لندویند Xiaoyao

خودرولوکس

- 97/09/19
معرفی  کراس‌اوور جدید لندویند Xiaoyaoقدرت طراحی در چین در حال رشد است و محصولات این کشور از درجات بالای استاندارد پیروی می‌کنند. شرکت چینی لندویند تا قبل از این به‌عنوان یک کپی‌کار بزرگ مطرح بوده و آخرین خودروی این کمپانی به علت شباهت بیش‌از حد به رنجرور اووک بسیار مورد انتقاد قرار گرفت به‌تازگی کراس‌اوور جدیدی بنام Xiaoyao را به بازار چین عرصه کرده است. Xiaoyao کراس‌اوور کامپکتی است که با الهام از مرسدس بنز GLA طراحی شده است تا جایی که رسانه‌های چین از آن به‌عنوان یک GLA چینی یاد کرده‌اند.
معرفی  کراس‌اوور جدید لندویند Xiaoyao
پلتفرم بدنه این محصول براساس مرسدس بنز GLA طراحی شده اما از لحاظ ظاهری هیچ شباهتی با آن خودرو ندارد. Xiaoyao از لحاظ ابعادی 4.44متر طول، 1.83 متر عرض و 1.55 متر ارتفاع دارد. ابعاد مناسب این خودرو با فاصله محوری 2.70 متری، نشان می‌دهد که از لحاظ فضای داخلی اوضاع مناسب خواهد بودابعاد نشان می‌دهد که از لحاظ سایز، محصول جدید لندویند بسیار نزدیک به مرسدس GLA است. شاید تنها شباهت‌های این خودرو همین 2 مورد مذکور باشد و مانند خودروهای قبلی لندویند دیگر در این مدل کپی‌کاری دیده نمی‌شود

بااین‌حال هرچند اندازه و فرم کلی Xiaoyao به مرسدس بنز GLA شباهت دارد ولی این کراس‌اوور جدید چینی برخلاف لندویند X7 یک کپی کامل نیست چراکه نمای جلو و عقب آن اساساً با GLA متفاوت بوده و همچنین GLA فاقد پنجرهٔ جانبی سوم است.

نمای داخلی Xiaoyao نیز با غربیلک فرمان D شکل، کنسول مرکزی عریض و یک نمایشگر لمسی هشت اینچی، برای این کلاس خوب به نظر می‌رسد.صفحه آمپر Xiaoyao از نوع آنالوگ است و نمایشگر کوچکی در میانهٔ آن تعبیه شده است. طراحی داخلی خودرو نیز زیبا به نظر می‌رسد و استفاده از چرم قرمزرنگ به همراه‌ تریم قرمز و صندلی‌های جلوی بلند، نمایی اسپرت به کابین بخشیده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز با کارپلی اپل و همین‌طور سیستم چینی کارلایف بایدو سازگاری دارد.

اما در بخش پیشرانه از موتورهای 1.5لیتری توربو با 150اسب بخار و 163اسب بخار قدرت بهره گرفته شده که در ساختار فنی با هم متفاوت هستند. این موتورها یکی ساخت میتسوبیشی و دیگری ساخت Jiangling است. نیروی موتور 150اسب بخاری توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند اما در پیشرانهٔ 163 اسب بخاری این وظیفه بر عهدهٔ یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک واحد CVT قرار دارد. نیروی هردو موتور صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. قیمت لندویند Xiaoyao از 80 هزار یوآن (12,700 دلار) آغاز شده و نهایتاً به 132 هزار یوآن (20,950 دلار) می‌رسد.
advertising