تویوتا لندکروزر سری 70 اسطوره 32 ساله

خودروآفرود

- 98/01/24
تویوتا لندکروزر سری 70 اسطوره 32 ساله32 سال پیش تویوتا از سری 70 مدل محبوب لندکروزر رونمایی کرد. این سری لندکروز با تغییراتی همچنان در استرالیا تولید می‌شود. اکنون مدل 2019 این خودرو با چهار نوع اتاق مختلف قابل سفارش است.
تویوتا لندکروزر سری 70 اسطوره 32 ساله
این خودرو در طول زمان توسط تویوتا با استاندارد‌های زیست محیطی و ایمنی جهان هماهنگ شده است. این خودرو در حال حاضر از یک موتور توربو دیزل 4.5 لیتری V8 استفاده می‌کند. در بخش ایمنی نیز، سری 70 موفق شده 35.75 امتیاز از مجموع 37 امتیاز مرکز تست ایمنی NCAP دریافت کند و 5 ستاره شود.

این خودرو دارای 2 کیسه هوای جلو، کیسه هوای پرده‌ای کناری، و کیسه هوا زانو برای راننده مجهز است. ضمناً این خودرو مجهز به کمربند پس‌کشنده و اخطار نبستن کمربند برای صندلی‌های جلو است. البته در این خودرو از فناوری‌های بسیار مدرن مانند ترمز اتوماتیک و کنترل حرکت بین خطوط خبری نیست. اما ایمنی این خودرو با این حال بسیار بالا است.

با این حال سیستم کنترل پایداری EPS، کلاچ نیمه‌اتومات و نیروی کمکی ترمز EBD در این خودرو وجود دارد. باید توجه داشت که این امکانات بر روی خودرویی نصب شده است که 32 سال پیش تولیدش آغاز شده است.


جیمز گودوین مدیر ANCAP گفت: «این باعث خوشحالی است که تویوتا اینقدر به نیاز مشتریان اهمیت می دهد. باید از تویوتا برای ایمن‌سازی لندکروز سری 70 تشکر کرد. این خودرو توانسته 2 ستاره در ایمنی جهش داشته باشد. این مسئله باعث افزایش محسوس ایمنی ناوگان خودروهای کار استرالیا می‌شود».

مقایسه ای با پاسخ خودروسازان داخلی به نیاز مصرف کننده


بارها در ایران شنیده شده است که خودرویی خاص به دلیل عدم استقبال خریداران و عدم مدل جایگزین در خط تولید مانده است. خودروهایی مانند پراید، وانت نیسان و ....
در پاسخ به این خودروسازان باید گفت که، تویوتا لندکروز سری 70 بعد از 32 سال تولید با ظاهری تقریباً یکسان تمام استانداردهای جهانی را به بهترین وجه پوشش می‌دهد. کدام محصول خودروسازان داخلی بعد از 10 سال تولید این مشخصه را دارد؟ آیا وانت نیسان از نظر ایمنی قادر است یک ستاره از NCAP دریافت کند؟ آیا این خودرو که به گفته مقامات خودروسازی دارای تقاضای بالایی است و در بازار خودروی جایگزینی برایش نیست، سیستم ایمنی فعال یا غیر فعالی اضافه بر مدل تولیدی در دهه 70 میلادی دارد؟ آیا مجبور بودن خریدار برای خرید یک خودرو دلیل خوبی برای عدم استاندارد‌سازی آن خودرو است؟

وانت نیسان از نظر ایمنی، آلایندگی، ارگونومی، امکانات رفاهی و ... طبق هیچ استانداردی نیست. این خودرو بخش زیادی از تصادفات رانندگی و تلفات آن را به خود اختصاص داده است. اگر این خودرو استاندارد‌سازی شده بود و ایمنی بالایی داشت چند خانواده تا به حال از بی‌سرپرست شدن نجات یافته بودند؟ چند یتیم اکنون در آغوش پدر قرار داشتند؟ چند معلول کمتر به جامعه تحمیل شده بود؟
advertising