مقایسه دو خودرو تندر 90 و ساندرو

خودروسایر

- 97/08/23
مقایسه دو خودرو  تندر 90 و ساندرودو خودرو تندر 90 و ساندرو محصول شرکت رنو فرانسه هستند که در ایران نیز مونتاژ و در برخی ویژگی ها باهم شباهت هایی دارنددر بازاری که انتخاب ها محدود هستند چاره ای جزء بررسی و مقایسه خودروهای گاها قدیمی و یا تغییر یافته از دید ظاهری نداریم، لذا فروش خودرو با توجه به ابهام خریداران تندر 90 و ساندرو برای مقایسه و تفاوت های این دو محصول به بررسی آنها می پردازیم.
مقایسه دو خودرو  تندر 90 و ساندرو
اگر ظاهر تندر برای شما خسته کننده شده است یا از ظاهر بی روح و یا بدون هیجان تندر رنج می برید ساندرو با کمی تغییرات در طراحی کمی قابل تحمل تر است البته اگر فضای کابین و حجم بار صندوق برایتان ملاک نیست! در بخش داخلی خودرو هردو خودرو شبیه هم هستند تنها فرق کابین ساندرو با تندر 90 همین خطوط مورب، نقره ای رنگ، برخی نقاط پارچه ای رودری ها و البته اضافه شدن برخی خطوط مواج و حجم های جدید به داشبورد ساندرو است که در کل هیچ تفاوت چشم گیری چه در بخش طراحی و یا جنس داشبورد نداریم.

تندر 4250 میلیمتر طول دارد و عرض آن به 1740 میلیمتر می رسد. ارتفاع این خودرو روی سایت رسمی ایران خودرو 1525 میلیمتر ذکر شده است. فاصله بین دو محور چرخ های عقب و جلو هم 2630 میلیمتر قید شده و وزن خالص آن 1155 کیلوگرم است. با توجه به اینکه تندر خودرویی سدان محسوب می شود، فکر می کنیم بهتر است حجم فضای صندوق آن را هم در نظر بگیریم.
در مقابل ساندرو 5020 میلیمتر طول دارد. عرض آن بدون در نظر گرفتن آینه ها به 1746 میلیمتر می رسد و ارتفاع آن 1534 میلیمتر قید شده است. جالب اینکه فاصله چرخ های جلو و عقب در مدل اتومات 10 میلیمتر بیشتر است و به 1480 میلیمتر می رسد. در سایت گروه سایپا وزن خالص این خودرو 1146 کیلوگرم قید شده است.

در خصوص مشخصات فنی در زیر کاپوت تندر 90 موتور مشابه K4M با حجم 1600 سی سی آرام گرفته است.حداکثر قدرت این موتور به 105 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه می رسد و اینجا هم با استاندارد آلایندگی یورو 4 روبرو هستیم. جعبه دنده ها هم مشترک هستند. در تندر 90 اتومات با همین مشخصات روبرو هستیم؛ ترمزهای ABS و EBD (چهار کاناله) شامل ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری و ترمز عقب کاسه ای. فرمان هم از نوع هیدرولیکی است.
اما در مقابل ساندرو اتومات از گیربکس چهار سرعته بهره می برد و به موتور خطی از نوع K4MC6 مجهز است. موتور این خودرو چهار سیلندر است و 16 سوپاپ دارد. حجم موتور 1598 سی سی قید شده که طبق رسم بازار با کمی ارفاق باید همان 1600 سی سی در نظر گرفته شود. تا یادمان نرفته بگوییم این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را گرفته و حداکثر قدرت موتورش برابر است با 105 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه.

آبشن های هردو خودرو تقریبا شبیه هم هستند تندر و یا ساندرو چه دنده و چه اتومات متاسفانه هنوز شاهد سیستم تهویه دستی هستیم و امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، کامپیوتر سفر، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، شیشه ها و آینه های برقی، ستون فرمان با قابلیت تنظیم، صندلی عقب با سه پشت سری قابل تنظیم، تنظیم ارتفاع چراغ جلو، سیستم صوتی مدرن با چهار بلندگو و صندوق پران در تندر 90 و ساندرو مشترک هستند پس دنبال آپشن خاص یا تفاوت چشمگیر در بخش تجهیزات این دو خودرو نباشین. ترمزهای ABS و EBD (چهار کاناله) شامل ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری و ترمز عقب کاسه ای. فرمان هم از نوع هیدرولیکی است.

هر دو خودرو سه ستاره ایمنی اروپا را گرفته اند و با شرایطی کاملا مشابه پای به میدان رقابت می گذارند. ساندروی اتوماتیک به کیسه هوای راننده و کیسه هوای سرنشین جلو مجهز است و سوییچ غیرفعال کردن آن هم در جلوی دست تان قرار دارد. سیستم ضد سرقت ایمولایزر رویش نصب کرده اند و کمربند ایمنی از نوع سه نقطه ای برای سرنشین های ردیف عقب وجود دارد. با این حال لازم است مراتب خجالت و شرمساری اش را به اطلاع تان برسانیم چون به عنوان خودروی اتومات 50 میلیون تومانی هنوز باید سیستم تهویه مطبوع اش را به شکل دستی کنترل کنید. در عوض بالاخره چشم مان به کنترل سیستم صوتی در زیر فرمان روشن شده و آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن هستند. خبر خوب اینکه در مدل دنده اتومات، آینه ها، زه جانبی و دستگیره ها به رنگ بدنه عرضه می شوند.

در پایان گر ظاهر تندر برایتان مناسب است پس ارزش پرداخت تفاوت چند میلیونی میان تندر و ساندرو وجود ندارد یا بهتره بگم که هیچ توجیحی ندارد و با توجه به طول عمر بیشتر تولید تندر 90 از ساندرو در بخش قطعات و ادوات بدنه تندر گزینه مناسب تری به ساندرو می باشد و تنها ظاهر تندر و ساندرو متفاوت می باشد
advertising