نتایج غیر قابل قبول تست ایمنی جیپ رانگلر در Euro NCAP

خودروسایر

- 97/10/23
نتایج غیر قابل قبول تست ایمنی جیپ رانگلر در Euro NCAPاخیرا Euro NCAP روی چندین مدل خودروی جدید تست ایمنی انجام داده و نتایج جالبی منتشر کرده است. خودروهای جدید تست‌شده از کلاس‌ها و سازندگان گوناگونی هستند و می‌توان از بین آن‌ها به آئودی Q3، بی‌ام‌و X5، هیوندای سانتافه‌ی جدید، جگوار I-Pace، پژو 508جدید، ولوو V60 و ولوو S60 اشاره کرد. تمامی خودروهای نام‌برده موفق به دریافت پنج ستاره‌ی ایمنی کامل در تست تصادف شده‌اند که البته با توجه به سطح فناوری و سابقه‌ی سازندگان آن‌ها چنین نتیجه‌ای خیلی هم دور از انتظار نبوداما دو خودروی جدید دیگر هم در این فهرست حضور داشتند که نتیجه تست آن ها تعجب آور بود! جیپ رانگلر و فیات پاندا. بله باور کردنی نیست که هر یک از این دو خودرو در نهایت یک ستاره دریافت کرد! این بدان معناست که آن ها از تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال در سال 2018بی بهره اند.
نتایج غیر قابل قبول تست ایمنی جیپ رانگلر در Euro NCAP
جیپ رانگلر تنها توانسته یک ستاره‌ی ایمنی دریافت کند و این نقص مربوط به ضعف این خودرو در سیستم‌های ایمنی مدرن و هوشمند است. با اینکه رانگلر یک خودروی جدید و مدرن است اما در بازار اروپا تنها سیستم ایمنی این خودرو بوق هشدار نبستن کمربند ایمنی راننده و سیستم محدود کننده‌ی سرعت هستند. از نظر تعداد کیسه‌های ایمنی، این آفرودر با سابقه و محبوب به ایربگ راننده و سرنشین و ایربگ‌های جانبی مجهز است.

دبیر کل سازمان Euro NCAP در متنی که برای ویدیوی تست رانگلر گذاشته است، می گوید: ” این برای خودرویی که در سال 2018به فروش می رسد، بسیار نا امید کننده است که ترمز اضطراری و رادار تشخیص حرکت بین خطوط ندارد. وقت آن رسیده است تا ما محصولی در خور توجه از گروه فیات – کرایسلر با تجهیزات ایمنی قابل رقابت با دیگر خودروها ببینیم. ”

در واقع Euro NCAP هیچ گاه دوست ندارد بپذیرد که یک سوپر مینی شهری نمی تواند به اندازه خودروهای بزرگ تر، از خود مقاومت نشان دهد. در حقیقت سیستم هایی همچون رادار حرکت بین خطوط، دستیار سرعت و ترمز خودکار اضطراری هنوز در بسیاری از خودروهای جهان به عنوان آپشن های لوکس و سفارشی نصب می شوند.
advertising