بررسی و مشخصات سدان لوکس هیوندای سنتنیال

خودرولوکس

- 97/10/21
بررسی و مشخصات سدان لوکس هیوندای سنتنیالهیوندای سنتنیال یا همان هیوندای اِکوس، یک سدان فول سایز لوکس است که در دو نسل به تولید رسید. سنتنیال تاریخه جالبی دارد. این سدان در ابتدا با نام هیوندای اکوس شناخته می‌شد و توسط کمپانی میتسوبیشی هم با نام پرودیا به تولید می‌رسید. این نسل از هیوندای اکوس در سال 1999 معرفی شد و تولید آن تا سال 2009 ادامه پیدا کرد.که دراین مطلب به بررسی نسلدوم این خودرولوکس می پردازیم
بررسی و مشخصات سدان لوکس هیوندای سنتنیال
طراحی ظاهری هیوندای سنتنیال در مدل 2016 نیز همچنان بر پایه آخرین فیس لیفت خود یعنی ایکاس است که نخستین بار در سال 2013 ارائه شد. این خودرو طی این سال ها چندان تغییری به خود ندیده اما چراغ های آن نسبت به مدل پیشین با یک بازطراحی از زیبایی بیشتری برخوردار شده اند. افزون بر این، استفاده صحیح از خطوط برجسته در نمای جلو ظاهری خشن و قدرتمند به هیوندای سنتنیال بخشیده است. جلوپنجره و رینگ های آلیاژی نیز که از مدل 2015 تغییر کرده اند به همراه دو اگزوزهای قرار گرفته در سپر عقب موجب زیبایی هرچه بیشتر نمای خارجی این خودرو گشته اند.

کابین هیوندای سنتنیال هم یک تجسم زیبا از یک خودرو لوکس است و هیوندای در این بخش هم نمره قابل قبولی می‌گیرد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و در زیر آن و بین کلیدهای کنترلی، یک ساعت آنالوگ دیده می‌شود. هیوندای سعی کرده با استفاده از تریم چوب، کیفیت را به بالاترین حد خود برساند. نکته مهم این است که بیشتر مشتریان این کلاس از خودروها، طیف خاصی هستند که به اصطلاح بیزینس من بوده و یا به تجارت‌های پرسود مشغول‌اندبه همین دلیل ذات اینچنین خودروهایی، فراهم کردن بیشترین امکانات برای سرنشینان عقب است چراکه مالک معمولا در صندلی عقب نشسته و یک راننده مسئول هدایت خودرو است. هیوندای از این موضوع آگاه بوده و صندلی‌های عقب را به راحت‌ترین بخش خودرو تبدیل کرده است. بد نیست بدانید که سنتنیال در دو مدل 4 و 5 نفره تولید می‌شود که در مدل 4 نفره، صندلی‌های عقب مجزا هستند. همه صندلی‌ها به سیستم‌های گرمکن و سردکن مجهز شده‌اند و صندلی‌های عقب از ماساژور هم بهره می‌برند. به علاوه دو نمایشگر 9.2 اینچی برای هر سرنشین در نظر گرفته شده است.

هیوندای سنتنیال در بازار ایران با یک موتور 4.6 لیتری 8 سیلندر عرضه شد که قادر است 366 اسب بخار قدرت و 438 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک، به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. به این ترتیب، سنتنیال قادر است در مدت زمانی کمتر از 7 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که باتوجه به وزن بالای 2 تُن آن، چندان هم بد نیست

هیوندای سنتنیال توانسته از موسسه ایمنی NHTSA ایالات متحده 5 ستاره ایمنی دریافت کند و از این حیث جزو ایمن ترین خودروهای حال حاضر دنیا به شمار می رود. بدنه ای تمام فولادی با مقاومت بالا در تصادفات و برخورداری از سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، سامانه کنترل کشش (TCS)، سیستم راهنمایی پارک (PGS) و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز تنها بخشی از قابلیت های ایمنی هیوندای سنتنیال به شمار می روند. در کنار تمام این امکانات ایمنی باید ترمز الکترونیکی (EPB)، سیستم تشخیص نقطه کور خودرو (BSD)، کمربند ایمنی پیش کشنده، کروز کنترل هوشمند و 9 کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب را نیز اضافه کرد.
advertising