نگاهی به محصول جدید هیوندای لافستا

خودرواسپرت

- 97/10/17
نگاهی به محصول جدید هیوندای لافستاهیوندای در نمایشگاه پکن امسال سدان جدیدی بنام لافستا (Lafesta) را معرفی کرده است که به‌طور انحصاری برای بازار چین توسعه پیدا کرده است. این ماشین همچنین برای اولین بار فلسفهٔ طراحی جدید هیوندای که Sensuous Sportiness نام دارد را هم معرفی کرده است سدان کوچک لافستا نام آن در زبان ایتالیایی به «فستیوال» یا «جشنواره» ترجمه می‌شودهیوندای می‌گوید سدان جدید لافستا، بیش‌تر برای نسل جوان و رو‌به‌رشد طراحی شده است
نگاهی به محصول جدید هیوندای لافستا
لافستا سدانی فست‌بک است که فرمی کوپه مانند و اسپرت دارد این خودرو از سپر تهاجمی همراه با جلوپنجره مشبک آبشاری جدید هیوندای بهره می‌گیرد. علاوه بر آن خودرو با چراغ‌های جلوی براق و نازک و چراغ‌های روشنایی روز LED برجسته می‌شود.خطوط برجسته روی کاپوت پروفیل جانبی کم ارتفاع و سقف شیب‌دار می‌شود. یکی از نکات برجستهٔ نمای عقبی خودرو نیز چراغ‌های باریک متصل‌به‌هم هستند که تا حدودی چراغ‌های نسل جدید آزرا را یادآوری می‌کنند.

لافستا به یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ GDI مجهز شده که احتمالاً همان پیشرانهٔ مورداستفاده در کراس‌اوور کُنا است. هیوندای هنوز اعلام نکرده که این موتور در لافستا چه میزان قدرتی تولید می‌کند اما احتمالاً خروجی آن مشابه 175 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور کُنا خواهد بود. انتقال این نیرو نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد

هنوز هیچ تصویر رسمی از داخل کابین سدان هیوندای لافستا وجود ندارد؛ اما برند کره‌ای می‌گوید همان ظاهر اسپرت خودرو به داخل کابین نیز ترجمه می‌شود. طراحی داشبورد خودرو به سبک کابین خلبان و با استفاده از امکاناتی با کیفیت بالا همراه است. همچنین گفته می‌شود هیوندای لافستا دارای برخی از پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین سیستم‌های دستیار راننده است که تا به امروز در دسترس هر محصول هیوندای قرار می‌گیرد.

مدیر طراحی هیوندای چین میگوید: چین به‌سرعت در حال پیشرفت است و این پیشرفت در نگرش مردم این کشور نیز وجود دارد چراکه آن‌ها اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کرده‌اند؛ بنابراین ما با لافستا به این تغییر روند پاسخ داده‌ایم. این خودرو همچنین زبان طراحی جدید هیوندای بنام Sensuous Sportiness را به نمایش گذاشته است»
advertising