مشخصات شاسی بلند بزرگ تویوتا سکویا 2018

خودروآفرود

- 97/10/12
مشخصات شاسی بلند بزرگ تویوتا سکویا 2018تویوتا سکویا که از سال 2008با همین شکل و شمایل به بازار عرضه می‌شود، برای سال 2018با چهار تریم SR5 ، TRD Sport، Limited ، Platinum روانه میدان شده است تویوتا سکویا 2018 خودرویی با چهره کاملا قدرتمند و قوی که در مدل های 4×4 و 4×2 مجهز به موتور 5/7 لیتری 8 سیلندرمی باشد که دارای سیستم تعیلق Bilstein است و آماده است تا خود را به جاده های سخت کوهستانی و بیابانی بزند
مشخصات شاسی بلند بزرگ تویوتا سکویا 2018
همانند سایر حریفان، سکویا هم از ساختار کلاسیک بدنه-روی-فریم استفاده می‌کند و بر روی شاسی مستقل چهارچرخ می‌نشیند. سکویا یکی از معدود شاسی بلندهایی است که شیشه عقبی آن باز وبسته می‌شود؛ این کار موجب گردش بهتر هوا در بخش عقب و جای دادن بی دردسر خرده ریزها بر روی وسایل قرار داده شده در قسمت بار می‌شود. دو نسخه پریمیوم و لیمیتد مجهز به سامانه برقی خواباندن صندلی‌ها ردیف سوم با درجه 60/40 هستند. صندلی‌های ردیف دوم نیز با نسبت 40/20/40 به صورت دو و یا سه نفره قابل سفارش هستند.قابلیت حمل هفت مسافر را دارد که در داخل کابینش دارای ویژگی هایی همانند صندلی های چرمی مشکی رنگ،شیفت دستی ،تشک های مخصوص به تویوتا سکویا TRD اسپرت است و پر است از امکانات ایمنی که به صورت کاملا خلاصه اگر بخواهیم به این امکانات ایمنی اشاره کنیم باید بگویم این خودرو به TSS-P ،PCS ،PD، LDA، AHB و DRCC مجهز است.

کابین این خودرو بسیار بزرگ و جادار است و از نظر فضای پا و سر مشکلی برای سرنشینان وجود ندارد اما گاهی اوقات این فضای برزگ میتواند مانع دسترسی آسان به تنظیمات مختلف شود. برخی مواقع نیز تابش آفتاب به صفحه نمایشگر از میزان خوانایی آن می‌کاهد.قطعاً می‌توان این کابین را یکی از بهترین دستاوردهای شرکت تویوتا به شمار آورد. صندلی راننده در کنار داشبوردی مشکی رنگ قرار دارد که تمامی جزییات درون آن از دیگر بخش‌های کابین تفکیک شده است. علاوه بر آن، دسته دنده هم خیلی نزدیک به جایگاه راننده قرار دارد که بی‌شک همین امر، حسی از کنترل را به او القاء می‌کند. فرمان این خودرو در قیاس با چیدمان دیگر بقیه بخش‌های کابین، کمی دمده و قدیمی به نظر می‌آید اما از جهات دیگر تقریباً بی‌عیب و نقص است.

پیشرانه هشت سیلندر وی شکل به حجم 5.7 لیتر مانند سال‌های گذشته در نقش نیروگاه سکویا ظاهر شده است. توان خروجی این پیشرانه معادل 381 اسب بخار و گشتاور حاصل از آن برابر 544 نیوتن‌متر است. وزن این خودرو معادل 2840 کیلوگرم است و ظرفیت یدک‌کشی این خودرو نیز معادل تقریبی 3170 تا 3260 کیلوگرم است که نسبت به سایر رقبا در پایین جدول قرار می‌گیردسیستم تعلیق عقب از نوع تنظیم‌شونده بوده که در نتیجه از بابت میزان بار در قسمت عقب خودرو و یا یدک کشی، برای ارتفاع قسمت عقب خودرو مشکلی به وجود نمی‌آید.

سیستم تعلیق خودرو نیز از طریق یک سوییچ به سه حالت کامفورت، نرمال و اسپرت قابل تنظیم است. هر کدام از این حالتها میزان سفتی تعلیق خودرو را به حد قابل توجهی دستخوش تغییر می‌نمایند. به طوری که در حالت اسپرت بسیار سفت و در حالت کامفورت کاملا نرم و مناسب گشت و گذار در بزرگراه می‌شود. در حالت اسپرت و عبور از جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی، توانایی سکویا در عبور از پیچ حقیقتا ستودنی بود.سامانه چهارچرخ محرک سکویا از نوع چند حالته است. در حالت فول-تایم، این سیستم برای کلیه مواقع کاربرد خواهد داشت؛ یک وضعیت قفل شونده دیگر هم وجود دارد که حرکت در دنده سنگین را برای عبور از شیب و سطوح لغزنده، تسهیل می‌نماید. دیفرانسیل قفل شونده مرکزی نیز نیرو پیشرانه را به صورت 50/50 بین چرخ‌های عقب و جلو تقسیم می‌نماید. سیستم کنترل کشش ترمز-پایه هم به منظور تحدید میزان غلتش انفرادی هریک از چرخ‌ها به کار می‌رود.
advertising