تویوتا سوپرا جدید با تیونینگ HKS مخصوص دریفت و پیشرانه 2JZ معرفی شد

خودرواخبار

- 98/04/09
تویوتا سوپرا جدید با تیونینگ HKS مخصوص دریفت و پیشرانه 2JZ معرفی شدشرکت تویوتا با همکاری تیم تیونینگ HKS، تویوتا سوپرای مخصوصی را برای مسابقات دریفت معرفی کرده است که از پیشرانه‌ی 2JZ-GTE افسانه‌ای بهره می‌برد.
معرفی نسل جدید تویوتا سوپرا پس از غیبت دو دهه‌ای، چندان به مذاق طرفداران این خودروی افسانه‌ای خوش نیامد. با وجود اینکه ماه‌ها از معرفی نسل جدید سوپرا می‌گذرد، هنوز هم بسیاری از طرفداران نمی‌توانند تولید سوپرا با پیشرانه‌ی بی‌ام‌و را هضم کنند. از طرفی نمی‌توان بر طرفداران نسل قبلی سوپرا خرده گرفت، زیرا پیشرانه‌ی 2JZ-GTE آن‌قدر ظرفیت دارد که هنوز هم در بسیاری از خودروهای تیونینگ‌شده و مسابقه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تویوتا سوپرا جدید با تیونینگ HKS مخصوص دریفت و پیشرانه 2JZ معرفی شد
اکنون می‌خواهیم به‌بررسی تویوتا سوپرای ۲۰۲۰ تیونینگ‌شده برای مسابقات دریفت بپردازیم که با پیشرانه‌ی 2JZ-GTE تقویت‌ شده است. پیشرانه‌ی این خودرو با توربوشارژر‌های HKS GTIII-4R تقویت‌ شده و قدرت پیشرانه اکنون به ۶۹۰ اسب‌بخار رسیده است. این یعنی تویوتا سوپرای مورد بحث ما، بیش از دو برابر قدرت تویوتا سوپرای جدید در اختیار دارد.
سوپرای مذکور، نتیجه همکاری بین HKS و شرکت تویوتا است که با هدف نمایشی قدرتمند در مسابقات دریفت، تقویت‌ شده است. با بهره‌مندی از توربو و زیربندی HKS، رینگ و لاستیک‌های Advan و ۸۸۴ نیوتن‌متر گشتاور، تویوتا سوپرای مسابقات دریفت در فستیوال سرعت گودوود امسال حاضر خواهد شد.

فستیوال سرعت گودوود یکی از هیجان‌انگیزترین همایش‌های خودرویی در جهان محسوب می‌شود که خودروهایی از دهه ۱۰ میلادی تا خودروهای به‌روز در آن حضور دارند. فستیوال گودوود امسال از تاریخ ۴ تا ۹ ژوئیه در انگلستان برگزار می‌شود و تویوتا سوپرای HKS هم در این فستیوال به‌ اجرای حرکات نمایشی می‌پردازد.
advertising