اشکودا اسکالا G-TEC گازسوز معرفی شد

خودرواخبار

- 98/04/07
اشکودا اسکالا G-TEC گازسوز معرفی شداشکودا نسخه‌ی گازسوز از مدل اسکالا G-TEC را معرفی کرد. این خودرو با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند تا ۶۳۰ کیلومتر مسافت را طی کند.
اشکودا پس از رونمایی مدل‌های Superb iV و Citigo iV قصد دارد تا اواسط دهه‌ی آینده ۱۰ خودروی برقی را در سبد محصولاتی خود داشته باشد. درحالی‌که اشکودا به‌طور جدی در حال کار روی خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی است ولی به پیشرانه‌های گازسوز نیز نگاه مثبتی دارد. این خودروساز جمهوری چک باور دارد که خودروهای گازسوز همچنان شایستگی حضور در بازار را دارند. برند زیر مجموعه‌ی فولکس واگن پس از رونمایی از خودروی گازسوز اکتاویا G-TEC اکنون نسخه‌ای از مدل اسکالا را نیز معرفی کرده است که با سوخت گاز طبیعی کار می‌کند.
اشکودا اسکالا G-TEC گازسوز معرفی شد
برخلاف مدل بزرگ اکتاویا که از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری استفاده می‌کرد، در مدل اسکالا G-TEC از یک پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۳ سیلندر با حجم ۱ لیتر استفاده شده است که می‌تواند ۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. توان پیشرانه در این خودرو با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. خودروی جدید برخلاف رنو مگان RS تروفی برای رکورد شکنی در نوربرگ‌رینگ طراحی نشده؛ بلکه به درد مشتریانی می‌خورد که به محیط زیست اهمیت می‌دهند.

گاز طبیعی در خودروی اسکالا G-TEC در سه کپسول فلزی مجزا نگه‌داری می‌شود که مجموعا ۱۳.۸ کیلوگرم گاز را درون خود جای می‌دهند. این میزان گاز برای طی کردن ۴۱۰ کیلومتر کافی است. باک بنزین ۹ لیتری هم برای طی کردن ۲۲۰ کیلومتر مسافت کفایت می‌کند. بدین ترتیب اشکودا اسکالا G-TEC می‌تواند با هر بار سوخت گیری تا ۶۳۰ کیلومتر را طی کند.

مدل گازسوز اشکودا اسکالا با مدل استاندارد یکسان نیست؛ چرا که باتوجه‌به قرار داشتن کپسول‌های گاز در کف صندوق بار فضای بار این خودرو به ۳۳۹ لیتر کاهش پیدا کرده؛ درحالی‌که نسخه‌ی عادی دارای صندوق بار ۴۶۷ لیتری است. عدد ۳۳۹ لیتری همچنان بد نیست؛ به‌طوری که اشکودا ادعا می‌کند این خودرو بزرگ‌ترین صندوق عقب را در بین خودروهای گازسوز کلاس خود دارد.

اشکودا مدل اسکالا G-TEC را در دو تیپ به فروش خواهد رساند. از امکانات استاندارد این خودرو می‌توان به ترمزها دیسکی جلو و عقب، چراغ‌های LED، رادار بین خطوط و سیستم ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد. خودروی گازسوز جدید اشکودا از اواخر سال ۲۰۱۹ وارد بازار اروپا خواهد شد.
advertising