تولید شورولت کامارو احتمالاً پس از سال 2023 متوقف خواهد شد

خودرواخبار

- 98/04/05
تولید شورولت کامارو احتمالاً پس از سال 2023 متوقف خواهد شدمنابعی در جنرال موتورز ادعا می‌کنند که احتمالاً پس از سال ۲۰۲۳ تولید شورولت کامارو برای همیشه متوقف شود؛‌ جنرال موتورز واکنشی به این موضوع نشان نداده است.
آیا شورولت باز هم می‌تواند در آستانه توقف تولید کامارو قرار بگیرد؟ گزارش جدیدی از Muscle Cars and Trucks ادعا می‌کند که ممکن است این اتفاق پس از سال ۲۰۲۳ رخ دهد، یعنی زمانی‌که نسل ششم و کنونی کامارو به پایان تولید خود برسد. گزارش اخیر به نقل از چند منبع در جنرال موتورز گفته که نسل بعدی کامارو به حالت تعلیق درآمده است و آینده روشنی تا سال ۲۰۲۳ نخواهد داشت. منابع این خبر همچنین ادعا می‌کنند که نام کامارو برای همیشه بایگانی خواهد شد؛ به این معنی که دیگر نام کامارو در تاریخ خودروهای عضلانی و پونی تکرار نمی‌شود. جنرال موتورز در پاسخ به سؤال رسانه‌ها این بیانیه را ارسال کرده‌اند:
درحالی‌که ما درباره گمانه‌زنی‌ها بحث نمی‌کنیم، به‌روزرسانی‌های مدل های شورولت کامارو که تا پاییز عرضه می‌شود را یادآوری می‌کنیم. مدل کاملاً جدید LT1 قدرت پیشرانه خورجینی هشت سیلندر با طراحی و مقرون‌به‌صرفه بودن تیپ LT ارائه می‌دهد. مدل SS که برنده جایزه نیز شده است، سپر جلو جدیدی از خودروی مفهومی کامارو شاک (Camaro Shock) دریافت می‌کند. تمام این به‌روز‌رسانی‌ها، جذب‌کننده مشتریان برای بهبود خودرو و تجربه رانندگی آن است.
تولید شورولت کامارو احتمالاً پس از سال 2023 متوقف خواهد شد
بیانیه جنرال موتورز قطعاً انکار نیست، اما آخرین میخ بر تابوت کامارو هم نخواهد بود. باتوجه‌به وضعیت فروش، آینده ترسناکی برای کامارو تصور می‌شود. فروش نسل ششم شورولت کامارو از زمان معرفی آن در سال ۲۰۱۶ تاکنون به‌طور پیوسته کاهش یافته و کمتر از ۵۱ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۸ به دست مشتریان رسیده است. میزان فروش در سال ۲۰۱۸ کمترین رکورد فروش طی سالیان متمادی از زمان احیای کامارو در سال ۲۰۰۹ به شمار می‌رود، درحالی‌که فروش سه‌ماهه اول ۲۰۱۹ نیز تنها اندکی بهتر از سال گذشته بود. فروش فورد موستانگ در سال‌های اخیر نیز کاهش یافته است، هرچند که این کاهش فروش درخورتوجه نیست. جالب است ببینیم که آیا فروش کامارو در سال ۲۰۲۰ با مدل فیس‌لیفت جدید و چهره تازه احیا می‌شود یا خیر.

در این گزارش اشاره شده که شاسی کامارو با کادیلاک ATS و CTS که اکنون با توقف تولید همراه شده‌اند، مشترک است. چنین سخنی بدان معنا نیست که نسل بعدی شورولت کامارو نمی‌تواند به پلتفرم دیگری منتقل شود، اما این گزارش همچنین فرستادن اعضای تیم کامارو به پروژه‌های دیگر توسط جنرال موتورز را تأکید می‌کند.

اگر بخواهیم حدس بزنیم می‌توانیم بگوییم که جنرال موتورز در حال بررسی فروش کامارو و موستانگ در طول ۱۲ ماه آینده است. اگر نشانه‌هایی از امید و زندگی مجدد در نسخه‌های فیس‌لیفت وجود داشته باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که جنرال موتورز طرح جدیدی برای توقف تولید کامارو ارائه دهد. اما اگر فروش این خودرو همچنان با مشکل روبه‌رو شود، احتمالاً‌ در آینده با توقف تولید مواجه خواهیم شد.
advertising