لوتوس اسپرت ساز بریتانیایی خودروهای خود را در چین می سازد

خودرواخبار

- 97/11/01
لوتوس اسپرت ساز بریتانیایی خودروهای خود را در چین می سازدکمپانی لوتوس که در طراحی وتولید خودروهای اسپرت فعالیت میکند تحت مالکیت شرکت جیلی چین است واز این رو این خودرو ساز بریتانیایی پس از ساخت تاسیسات جدید در شهر ووهان چین باید تولیدات خود را در این کشور ادامه می دهد سرمایه‌گذاری جدید 1.3 میلیارد دلاری برای ساخت کارخانه‌ای جدید دریافت کرده است. اگرچه چیزی تأیید نشده اما خبر رویترز اولین سند برای دگرگونی مهم لوتوس از زمان خریداری شدن سهام لوتوس توسط جیلی در سال 2017 محسوب می‌شود.
لوتوس اسپرت ساز بریتانیایی خودروهای خود را در چین می سازد
شرکت جیلی با توجه به اینکه کمپانی ولوو را نیز در اختیار دارد به دنبال ساخت محصولات لوکس‌تر بیشتری همچون اولین شاسی‌بلند تاریخ لوتوس و همچنین افزایش چشمگیر تولید این خودروساز است. لوتوس سال پیش تنها 1630 دستگاه خودرو فروخته بود. البته که این فروش ناچیز است اما خب برای لوتوس رکورد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود زیرا شاهد رشد 87 درصد فروش در سوئد، افزایش 59 درصدی فروش در ژاپن و بهبود 50 درصدی در استرالیا بوده است. این خودروساز در ایتالیا و خاورمیانه نیز رشد فروش را تجربه کرده است.

کوچ لوتوس به چین و ساخت خودرو در این کشور به معنی خاتمه تولید خودرو در نورفولک بریتانیا نخواهد بود. جیلی و لوتوس قبلاً بیانیه‌ای مشترک منتشر کرده و تأیید کرده‌اند تأسیسات این برند در بریتانیا همچنان فعال خواهد بود اما خب گسترش تأسیسات این شرکت حرکتی کلیدی برای احیای برنامه‌های آن محسوب می‌شود.برنامه‌های لوتوس برای ساخت کارخانه در ووهان ماه پیش تأیید شده است. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه‌ی 150 هزار دستگاهی خواهد داشت. کارخانه موردبحث تأییدیه ساخت خودروهای هیبریدی، الکتریکی و درون‌سوز را دریافت کرده است. در این تأسیسات سایر خودروهای سبد محصولات جیلی هم روی خط مونتاژ خواهد رفت.

یکی از منابع رویترز می‌گوید تأسیسات ووهان در ابتدا روی ساخت شاسی بلندهای لوکس لوتوس تمرکز خواهد داشت. موفقیت خودروسازانی همچون پورشه باعث شده لوتوس تصمیم به ساخت چنین خودرویی بگیرد.
advertising