رونمایی از اولین شاسی بلند کوپه جیلی

خودرولوکس

- 97/10/28
رونمایی از اولین شاسی بلند کوپه جیلیعلاقه مندی به کراس اوور های کوپه در بین مشتریان روز به روز بالا می رود و خودروسازان مختلف سعی می کنند با توسعه چنین مدلی، سهم خود را از بازار افزایش دهند. از میان برندهای مطرح بین المللی می توان به پورشه اشاره کرد که قصد دارد با عرضه کاین کوپه به جنگ ب ام و X6 و مرسدس GLE کوپه برود.اما در این سوی دنیا و در شرق آسیا، خودروسازان چینی نیز به تقلید از بزرگان تولید کراس اوورهای کوپه را دستور کار قرار داده اند. جیلی یکی از این خودروسازان است که در حال توسعه چنین مدلی بوده و بزودی از آن رونمایی خواهد کرداین کراس اوور جدید که با کد FY11 شناخته می‌شود اوایل این ماه با انتشار سه تصویر رسمی به نمایش درآمده و حالا می‌توانیم نگاهی بهتر به آن بیندازیم چراکه تصاویر بیشتری از آن در رسانه‌ها منتشر شده است.
رونمایی از اولین شاسی بلند کوپه جیلی
همان‌گونه که دیده می‌شود FY11 از شاسی بلندهای کوپه‌ی کنونی به ویژه ب‌ام‌و X4 الهام گرفته است. سپر جلو کاملاً شبیه کراس اوور باواریایی بوده و پروفایل جانبی و خط سقف خمیده نیز با نیم‌نگاهی به محصول ب‌ام‌و طراحی شده است؛ اما چراغ‌های جلو و عقب نیز مشابه محصولات آئودی می‌باشند. این خودرو همچنین از جلوپنجره و خط شانه‌ی عضلانی محصولات جیلی برخوردار است.
طبق شنیده ها جیلی FY11 نیروی خود را از موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ دریافت خواهد کرد. این موتور که توسط ولوو ساخته شده، 235 اسب بخار قدرت تولید نموده و به واسطه سیستم AWD هر چهار چرخ FY11 را به حرکت وادار خواهد کرد.

آنطور که جیلی اعلام کرده، کراس اوور کوپه FY11 خصوصیات واقعا اسپرتی داشته و "راننده محورترین اتومبیل کمپانی" تا به این تاریخ لقب خواهد گرفت. شاید این ادعا کمی اغراق آمیز پنداشته شود، اما وقتی بدانیم چینی ها در ساخت FY11 از پلتفرم CMA ولوو بهره برده اند، نظرمان کمی عوض خواهد شد. کراس اوور کوچک ولوو XC40 و برخی از مدل های برند تازه تاسیس لینک اند کو بر اساس پلتفرم CMA شکل گرفته اند.
تأثیر گرفتن از ب‌ام‌و در کابین و مخصوصاً در فرم داشبورد و کنسول مرکزی دیده می‌شود. کنترل چرخان سیستم اطلاعات سرگرمی به وضوح از iDrive ب‌ام‌و گرفته شده اما اهرم تعویض دنده به محصولات اخیر آئودی شباهت دارد. کراس اوور FY11 همچنین از صفحه مرکزی بزرگ و پشت آمپرهای دیجیتالی سود می‌برد.
advertising