لوتوس با ابرخودرو الکتریکی خود به جنگ بوگاتی می رود

خودرواسپرت

- 97/09/16
لوتوس با ابرخودرو الکتریکی خود به جنگ بوگاتی می رودکمپانی بریتانیایی جیلی که لوتوس را تحت مالکیت خود دارد تصمیم دارد خودروی الکتریکی 2.54 میلیون دلاری لوتوس امگا خود را یکی از سریع‌ترین، گران‌ترین و اصیل‌ترین محصولات ساخته‌شده توسط لوتوس در تاریخ 70 ساله این شرکت خواهد بودرا در تعداد محدود عرضه کند تصور میشود این هایپر کار با غول بوگاتی رقابت کند هایپرکار جدید این برند به موتور تمام الکتریکی مجهز شده و اوایل دهه آینده میلادی به بازار عرضه می شود. این پروژه در تاسیسات هثل (Hethel) در شهر نورفولک انگلستان به‌طور مخفیانه انجام می‌شود؛ اما وبگاه اتوکار اعلام کرد که نام رمزی امگا (Omega) به آن داده شده است و فرایند توسعه‌ی آن به‌خوبی انجام می‌شود و نسخه‌ی مفهومی آن طی سال آینده رونمایی خواهد شد.
لوتوس با ابرخودرو الکتریکی خود به جنگ بوگاتی می رود
لوتوس به دنبال استفاده از موتورهای برقی با امکان تولید بیش از 1000 اسب بخار قدرت در هایپرکار Omega است. احتمال استفاده از نسل آینده باتری ها در این خودرو وجود دارد. این باتری ها در مقایسه با نسل کنونی خود شارژدهی بالاتری دارند.هایپرکار لوتوس می تواند با هر بار شارژ مسافتی بیش از 400 کیلومتر را طی کند . انتظار می رود هایپرکار Omega جذاب ترین خودروی تولیدی این برند انگلیسی باشد.قطعاً با استفاده از سیستم تمام چرخ محرک و بهره‌گیری از موتورهای الکتریکی چندگانه، می‌توان میزان درخورتوجهی قدرت و گشتاور برای تعامل ابرخودرو با جاده فراهم کرد.

در این مرحله جزییات بیشتری توسط اتوکار منتشر نشده است؛ اما این وبگاه تائید می‌کند که هنگام عرضه در اوایل دهه‌ی آینده میلادی، از سیستم محرکه تمام الکتریکی سفارشی در هایپرکار لوتوس استفاده خواهد شد. قیمت بیش از 2 میلیون دلاری باعث می‌شود که لوتوس وارد مرحله‌ای جدید در معرفی محصولات خود شود. این شرکت تاکنون محصولی با قیمت بسیار گران تولید نکرده است و تنها اخیراً برخی از انواع مدل‌های خود را با قیمتی بیش از 125 هزار دلار به فروش می‌رساند؛ از جمله این مدل‌ها می‌توان به Exige و 3-Eleven اشاره کرد.

لوتوس در شرایط کنونی احساس می‌کند که فناوری خودروی الکتریکی فرصت خوبی است تا خود را به‌عنوان یکی از برترین خودروسازان عملکردی در بازار تغییر دهد. سهام‌دار عمده‌ی آن یعنی جیلی چین، علاقه‌مند به استفاده از لوتوس به‌عنوان برند پیشرو در عرصه‌ی تکنولوژی و عملکرد در میان گروه خودروسازی خود است؛ این گروه همچنین شامل ولوو، پل‌استار، Lynk & Co، پروتون، سازنده‌ی خودروی پرنده Terrafugia و برند تاکسی‌ساز LEVC می‌شود
advertising