تصاویر اولین کراس اوور برقی کادیلاک منتشر شد

خودرواخبار

- 97/10/24
تصاویر اولین کراس اوور برقی کادیلاک منتشر شددر میان محصولات جنرال موتور جای خالی یک کراس اوور الکتریکی خالی بود جنرال موتوز قبلا چند بار برای تولید خودروهای هیبریدی تلاش کرده بود، اما این تولیدات با استقبال چندانی مواجه نشده بودند این برند خودرو ساز پس از معرفی کراس اوور XT6 اولین خودروی الکتریکی تاریخ خود را در کلاس کراس‌اور و با سه ردیف صندلی ارائه داده استنام رسمی خودروی مذکور هنوز اعلام نشده و فعلا عنوان مدل ایکس برای آن انتخاب شده است. پلاتفورم مورد استفاده برای خودروی یادشده BEV3 است که جنرال موتورز قصد دارد از آن برای خودروهای برقی دیگر خود نیز استفاده کند.
تصاویر اولین کراس اوور برقی کادیلاک منتشر شد
جزییات خاصی مانند قدرت سیستم محرکه یا سایر ویژگی‌های خودروی برقی جدید کادیلاک مشخص نیست و جدول زمانی قطعی برای ورود این خودروی شاسی‌بلند به خیابان‌ها وجود ندارد. در عکس‌های منتشرشده، برخی از امکانات داخلی آن به چشم می‌خورند که از جمله می‌توان به طرح خاص صندلی جلو، داشبورد کاملاً دیجیتال و غربیلک فرمان مربعی اشاره کرد. البته احتمالاً این موارد همگی طرح مفهومی باشند و در آینده به تولید نرسندجنرال موتورز می گوید برای جاگذاری باتری های خودروی مذکور در درون آن نیز تمهیدات ویژه ای اتخاذ کرده تا این باتری ها هم فضای زیادی اشغال نکنند و هم بتوانند به سرعت شارژ شوند

علاوه‌بر بهره‌گیری از سیستم محرکه‌ی الکتریکی ، کراس‌اور آینده‌ی کادیلاک از قابلیت‌های خودران نیز استفاده می‌کند. در تصاویر به‌دست‌ آمده می‌توان در صفحه‌نمایش کنار فرمان عبارت «Guardian Mode» را مشاهده کرد که احتمالا به فناوری خودرو خودران سطح ۴ اشاره می‌کند. به این ترتیب خودروی خودران کادیلاک می‌تواند در برخی شرایط بدون نیاز به دخالت راننده، تمامی عملکردها را کنترل کرده و حرکت کند. این قابلیت به وضوح فراتر از سیستم نیمه خودران سوپر کروز (Super Cruise) کادیلاک است که هم‌اکنون در برخی مدل‌های این شرکت دیده می‌شود. البته این خودروساز آمریکایی هنوز هیچ جزئیاتی از برنامه‌های خود برای استفاده در مدل‌های تولیدی اعلام نکرده است.
advertising