نگاهی به نسل جدید موتور سیکلت تریومف اسپید تریپل

خودروموتور سیکلت

- 97/11/02
نگاهی به نسل جدید موتور سیکلت تریومف اسپید تریپلسال گذشته برند سازنده موتور تریومف دونسخه از موتورسیکلت تریومف اسپید تریپل با دو پسوند S و RS رونمایی کرد حجم پیشرانه هر دو مورد دست نخورده و در رقم 1050 سی سی بدون تغییر باقی مانده است که در نتیجه به تمامی شایعات پیرامون استفاده از پیشرانه 1200 سی سی برای دستیابی به توان بیشتر در اسپید تریپل جدید پایان داده است.
نگاهی به نسل جدید موتور سیکلت تریومف اسپید تریپل
مدل‌های خانواده‌ی اسپید ترپیل، اولین موتورسیکلت‌هایی بودند که با الهام از طرح «استریت فایتر» ساخته شدند. موتورسیکلت‌های اسپرت این طرح، اساساً پنل‌های پوششی کمتری دارند تا ظاهر تهاجمی‌تری پیدا کنند. خانواده‌ی سری اسپید تریپل تریومف در طول 24سال، مدل‌های مختلف و متنوعی را به خود دیده است؛ آخرین مدل این سری در سال 2016عرضه شد. مدیران تریومف برای به‌روزرسانی خط تولید و سری اسپید تریپل، دو مدل جدید S و RS را به عنوان محصولات سال 2018این برند انگلیسی در نظر گرفته‌اند. در جریان مراسم رونمایی این دو مدل در کارخانه‌ی تریومف، اسپید ترپیل S و RS به عنوان قدرتمندترین، هوشمندترین و خوش فرمان‌پذیرترین مدل‌های این سری اصیل معرفی شدند.

در بخش پیشرانه طبق ادعای تریومف با بزرگترین حجم بازنگری از زمان پیدایش آن در سال 2005 مواجه شده است.این پیشرانه به روز رسانی شده با تغییراتی نظیر: بهره‌گیری از پیستون های جدید، میل لنگ تغییر مقطع یافته، سرسیلندر جدید، سوپاپهای جدید و سامانه اگزوز تحول یافته، مواجه شده است. به طور کلی این پیشرانه با 105 تحول مواجه شده که منجر به افزایش 7 درصدی توان خروجی و چهاردرصدی گشتاور شده است. توان خروجی پیشرانه جدید معادل 148 اسب بخار در دور موتور 10500rpm و گشتاور حاصل از آن چیزی در حدود 117 نیوتن‌متر است.

مدل‌های S و RS، بهترین هندلینگ را در بین محصولات سری اسپید ترپیل برند تریومف خواهند داشت. سیستم تعلیق برند Showa با قابلیت تنظیم کامل در مدل S و سیستم تعلیق برند Ohlins در مدل RS، ترمزهای پرقدرت M4.34 برند برمبو در جلو و تایرهای دیابلو سوپرکورسا برند پیرلی از دیگر موارد مهم مدل‌های جدید این برند بریتانیایی هستند. تیم مهندسی تریومف با طراحی مدرن و جذاب، رینگ‌ها و خفه‌کننده‌های جدید، جزئیات فیبرکربن در بدنه، ساختار مات آلومینیوم (بخش عقب) و تزئینات صندلی‌ها نمای S و RS را به‌روزرسانی کرده است.

استفاده از دوشاخه و کمک‌فنرهای جدید، استارت بدون کلید، بهره‌گیری از واحد سنجش خودکار زاویه کج شدگی به هنگام دور زدن و ارسال اطلاعات به سیستم‌های کنترل کشش و ترمز ABS، قفل فرمان الکترونیکی، افزوده شدن حالت رانندگی Track و سامانه اگزوز دوقلو ساخت arrow، از جمله دیگر تغییرات نسخه Rs به شمار می‌روند.در سوی دیگر موتورسیکلت اسپیدتریپل S هیچ یک از گزینه‌های فوق را همراه خود نداشته و به دوشاخ، کمک فنر و اگزوز استاندارد مجهز شده است.
چهار حالت رانندگی جاده، باران، اسپرت و رایدر در این موتورسیکلت موجود است. در حالت باران حداکثر توان پیشرانه در رقم 98.6 اسب بخار محدود شده و سامانه کنترل کشش در بالاترین سطح خود به انجام وظیفه می‌پردازد. اما در سایر حالت ها چنین محدودیتی وجود ندارد. صفحه نمایشگر TFT نیز دارای شش حالت تنظیمات مختلف بعلاوه یک حالت اتوماتیک است.

برند تریومف، یکی از مشهورترین شرکت‌های موتورسیکلت‌سازی جهان است که توجه زیادی به جزئیات طراحی محصولات خود دارد. دقیت و حساسیت مونتاژ، رنگ‌آمیزی، کیفیت ساخت و حتی تحویل موتورسیکلت در این برند کاملاً متفاوت است. نسل جدید اسپید تریپل تریومف، با داشتن تجهیزات و فناوری‌های مدرن استاندارد، قوای فنی بالا، طراحی جذاب و کیفیت ساخت بی‌نظیر باردیگر نظر طرفداران دنیای موتورسیکلت را جلب کرده است. قیمت پایه‌ی دو مدل R و RS به‌ترتیب معادل 14هزار و 350دلار و 16هزار و 350دلار است.
advertising