نگاهی به مزدا 6 فیس لیفت 2018

خودرولوکس

- 97/10/01
نگاهی به مزدا 6 فیس لیفت 2018خودرو مزدا 6 برای اولین بار در سال 2003 به عنوان جایگزین خودرو مزدا 626 وارد بازار خودرو آمریکای شمالی شد. خودرو مزدا 6 ، برترین خودرو کمپانی مزدا در کلاس خودروهای سدان چهار درب سایز متوسط، محسوب می شود. در طول سالیان اخیر، کمپانی مزدا سه نسل از این خودرو را معرفی کرده است. آخرین نسل آن در ماه آگوست سال 2012 در نمایشگاه بین المللی خودرو مسکو معرفی شد. حال کمپانی مزدا برای به روز رسانی این خودرو در مدل 2018 آن، از نسخه جدید این خودرو در نمایشگاه خودروی لس آنجلس در سال 2017 رونمایی کرده است. مدل 2018 خودروی مزدا 6 دچار تغییرات زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی شده است. همین امر سبب شده تا این مدل شگفت انگیز تر از مدل های قبلی باشد
نگاهی به مزدا 6 فیس لیفت 2018
این خودرو از پیشرانه‌ی جدیدی با نام SKYAVTIV-G2.5 T استفاده خواهد کرد که حرف T در انتهای نام آن، نشان‌دهنده‌ی استفاده از توربوشارژر است. این پیشرانه باید گفت که یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری است که می‌تواند 250اسب بخار قدرت و 420نیوتن متر گشتاور تولید کند. مزدا از فناوری توربوشارژر این پیشرانه با نام Dynamic Pressure Turbo یاد می‌کند استفاده از این پیشرانه‌ی توربو بزرگ‌ترین تغییری است که در مزدا 6 مدل 2018مشاهده می‌شود؛

مزدا 6 خودروی بسیار زیبایی است و می‌توان آن را زیباتر از هر چیز دیگری در کلاس سدان ها دانست. شاید آکورد با فاصله‌ای نزدیک در رتبه دوم از این نظر قرار گیرد؛ اما مدل 2018 فیس لیفت تغییرات زیادی در طراحی اعمال نکرده است. جلوپنجره افقی قدیمی طراحی بهتری داشته و رینگ‌های 19 اینچی نیز با پره‌های بیشتر به چشم می‌خورند. البته اکثر تغییرات مهم در زیر کاپوت رخ ‌داده‌اند.

کابین کاملاً سطح بالا نشان می‌دهد. در داخل این خودرو متریال نرم و باکیفیت زیادی به کار رفته است. چوب واقعی نیز در بخش بالایی داشبورد و آلکانترا در بخش پایینی به چشم می‌خورد. حتی در روی درب‌ها نیز آلکانترا بکار رفته که بسیار لوکس نشان می‌دهد. تنها گلایه درباره‌ی این خودرو به صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی آن مربوط می‌شود که ارزان‌قیمت نشان می‌دهد.با فضای پای زیاد در عقب مزدا 6 کاملاً جادار است. تنها نیسان آلتیما و هوندا آکورد از نظر فضای پای عقب جادارتر هستند. البته باید به این نکته اشاره کرد که سر سرنشین با سقف برخورد خواهد کرد چراکه فضای سر مزدا 6 کمتر از آکورد می‌باشد.

خودرو مزدا 6 مدل 2018 مجهز به سیستم کنترلی G-Vectoring بوده که باعث می شود در سر پیچ ها وزن خودرو بیشتر بر روی تایرهای قسمت جلو منتقل شود تا خودرو بتواند راحت تر از پیچ مورد نظر عبور کند. کمپانی مزدا به منظور بهبود شرایط خودرو، تغییراتی را در شاسی و سیستم تعلیق خودرو جهت افزایش کیفیت رانندگی و کاهش شاخص NVH خودرو اعمال کرده است. در راستای همین هدف، کمپانی مزدا از بدنه تقویت شده و فلز ضخیم تر در قسمت جوشکاری شده محور عقب استفاده کرده است. همچنین تغییراتی در سیستم تعلیق جهت نرم تر شدن حرکت خودرو و افزایش کیفیت رانندگی ایجاد شده است.

مزدا با مدل ۶ جدید به دنبال این است تا بین تویوتا کمری و هوندا آکورد و سدان‌های لوکسی چون لکسوس و اینفینیتی، جایگاهی برای خود دست و پا کند. گرچه رقبای مزدا از قدرت بیشتری در مقایسه با این خودرو برخوردار هستند مزدا 6 از نظر سیستم‌های ایمنی یکی از بهترین خودروهای کلاس است. البته کروز کنترل آن در ترافیک‌های نیمه سنگین کمی ناهنجار بوده اما دوربین عقب آن یکی از بهترین‌های کلاس است. بسته‌ی ایمنی شاید به اندازه‌ی سیستم‌های هوندا Sensing یا نیسان پروپایلوت خوب نباشد اما در حد خود پذیرفتنی است.
advertising