مشخصات نیسان پارترول 8 سیلندر پریمیوم

خودرولوکس

- 97/09/25
مشخصات نیسان پارترول 8 سیلندر پریمیومدر کشور ما مردم حس حس نوستالوژيك خوبي نسبت به نيسان پاترول دارند چون در زماني كه خودروي خاصي وارد كشور نمي شد تنها شاسي بلند آفرود ، شكيل و با امكانات ، نيسان پاترول بوده كه توسط پارس خودرو توليد مي شدنسل جديد اين خودرو در سال 2010 وارد بازار هاي جهاني شده كه بسيار با نسل موجود در ايران متفاوت مي باشد.نيسان پاترول نسل ششم با چهرهاي تنومند و امكانات فراروان جهت رانندگي آفرود پا به بازار شاسي بلند هاي بزرگ گذاشته است.
مشخصات نیسان پارترول 8 سیلندر پریمیوم
چراغهاي خودرو به همراه جلو پنجره بزرگ و سپر برجسته چهره اي تنومند اما كمي ساده به اين خودرو داده است. قسمت عقب خودرو داراي انحنايي خاص نبوده بصورت كاملا تخت طراحي شده است. چراغهاي عقب اين خودرو بسيار شبيه به تويوتا فورچونر بوده كه بسيار ساده و بدور از تجملاتي از قيبل LED مي باشد.بدنه خودرو داراي برجستگي هاي بر روي گليگير ها و درب موتور بوده كه چهره اي عضلاني به نيسان پاترول داده است.
پاترول جدید بر پایه همان پلتفرم اینفینیتی ساخته شده و ابعاد مشابهی دارد. با این وجود نیسان پهن‌تر از پسرعموی خود بوده اما همان استایل ساده شده پاترول در مقایسه با QX80 ماندگاری بیشتری دارد. دیگر نکته درباره پاترول اورهنگ های کوتاه‌تر در عقب و جلو و همچنین هماهنگی بیشتر این خودرو با رینگ‌های 18 اینچی کاربردی‌تر است. بد نیست بدانید اینفینیتی از رینگ‌های بزرگ 22 اینچی استفاده می‌کند.

با در نظر گرفتن ابعاد ماموت مانند پاترول، جای تعجبی ندارد که فضای کافی برای 8 سرنشین بزرگ‌سال در این خودرو وجود دارد. صندلی‌های ردیف دوم و سوم که از چرم مرغوبی استفاده می‌کنند به‌صورت 60/40 تا می‌شوند تا بر منعطف بودن خودرو افزوده شود. همچنین در صندلی‌های ردیف دوم و سوم نیز فضای سر بسیار زیادی وجود دارد. با تا کردن صندلی‌های ردیف سوم این نیسان بزرگ فضای بار قابل‌توجه 920 لیتری را ارائه می‌کنداگرچه تریم چوب براق بکار رفته در کنسول مرکزی و تونل گیربکس موردپسند همه افراد نیست اما کلیت دکمه‌ها و سوئیچ‌های نصب شده در این بخش‌ها مشابه دیگر محصولات این خودروساز بوده و البته شامل کنترل‌های صندلی‌های گرم و سرد شونده، دوربین‌های پارک 360 درجه، تهویه مطبوع چند ناحیه‌ای و سیستم اطلاعات سرگرمی می‌باشد. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی پاترول که دارای صفحه لمسی 8 اینچی می‌باشد از ناوبری ماهواره‌ای استاندارد سود می‌برد.

بزرگ‌ترین ویژگی سنتی این خودرو پیشرانه 8 سیلندر 5.6 لیتری تنفس طبیعی آن است. البته علیرغم آزاد کردن 334 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر، این قلب آهنین 400 اسب بخاری کاملاً سرحال و قوی بوده و البته 560 نیوتون متر هم گشتاور دارد.با استفاده از سیستم زمان‌بندی سوپاپ‌ها که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شود، پیشرانه پاترول کاراکتر خاص خود را داشته و اگرچه حس خاص خودروهای عضلانی آمریکایی را تداعی نمی‌کند اما چندان دست‌خالی هم نیست. پیشرانه پاترول به یک گیربکس 7 سرعته نرم متصل شده است. این قوای محرکه در کل هماهنگی خوبی با یکدیگر داشته و 4 حالت رانندگی گوناگون (از رانندگی در جاده‌های باز تا خزیدن از روی صخره‌ها) را ارائه می‌کند. این غول 2.6 تنی با بر جای گذاشتن شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.77 ثانیه‌ای ما را کاملاً سورپرایز کرد!

اگرچه پاترول هرگز احساس بسیار سریع بودن را تداعی نمی‌کند اما روش هندل کردن این وزن زیاد رضایت‌بخش است. قطعاً لاستیک‌های دیواره بلند در ایجاد سواری نرم تأثیر زیادی دارند اما نیسان همچنین روی سیستم تعلیق نیز کار کرده است. این سیستم تعلیق وظیفه‌ای سخت بر عهده دارد زیرا هم راحتی مناسبی در جاده‌ها ایجاد کرده و هم باید حرکات بدنه را کنترل نماید.
advertising