معرفی شاسی بلند جدید هیوندای پالیسید

خودرولوکس

- 97/09/09
معرفی شاسی بلند جدید هیوندای پالیسیدهیوندای در نمایشگاه لس آنجلس از بزرگترین کراس اوور خود که یک خودرو شاسی بلند 8 نفره است با نام هیوندای پالیسید (Hyundai Palisade) که به نظر میرسد که جایگزینی مناسب برای وراکروز و ای ایکس 55 باشد رونمایی کرد هیوندای پالیسید پالیسید یک کراس‌اوور فول سایز سه ردیفهٔ هشت‌نفره است که باید فروش هیوندای را به‌ویژه در ایالات‌متحده افزایش دهد. این ماشین، کراس‌اوور بزرگی است به‌گونه‌ای که با 4.98 متر طول، 1.97متر عرض، 1.75متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری 2.90 متر، تقریباً ابعادی نزدیک به سایر خودروهای این کلاس مثل نیسان پث‌فایندر و فولکس‌واگن اطلس دارد.
معرفی شاسی بلند جدید هیوندای پالیسید
در داخل، یک کابین بزرگ وجود دارد که می‌تواند از 8 صندلی در سه ردیف میزبانی کند. صندلی‌های ردیف دوم کاپیتانی طراحی شده‌اند، در حالی که صندلی‌های پشتی بسیار انعطاف پذیر هستند. پالیسید همچنین از 7 درگاه USB برای شارژ گوشی، 16 جالیوانی و تمام تکنولوژی‌های معرفی شده توسط هیوندای برخوردار است. در اینجا شارژ‌ بیسیم گوشی، یک نمایشگر لمسی 10.25اینچی، یک نمایشگر دیجیتالی راننده 12.3 اینچی و امکان اتصال دو دیوایس به صورت همزمان از طریق بلوتوث (یکی برای گوشی موبایل و دیگری برای یک سیستم صوتی دوم)، از دیگر امکانات این خودروی سه ردیفه هستند.

هیوندای فناوری‌های زیادی را در بزرگ‌ترین شاسی بلند خود جای داده است: نمایشگر سربالا، سیستم مخابره‌ای، کروز کنترل انطباقی و غیره. این شرکت ادعا می‌کند، طراحی سبک دیفیوزر سقف خودرو هیوندای پالیسید برای نخستین بار است که در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. این سقف جریان هوا را آرام‌تر و یکنواخت‌تر از خود عبور می‌دهد و به سرنشینان اجازه‌ی انتخاب حالت عبور هوای متمرکز، پخش محدود و پخش کامل را می‌دهد

در بخش فنی، هیوندای پالیسید از یک پیشرانه 3.8 لیتری V6 ارائه کننده قدرت 291 اسب بخاری و گشتاور 355 نیوتن‌متری است. این پیشرانه به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل است و سیستم رانندگی 2 چرخ یا 4 چرخ را ارائه می‌کند. سیستم اختصاصی HTRAC هیوندای ارائه کننده حالت‌های رانندگی معمولی، ورزشی، هوشمند و یک حالت تازه معرفی شده‌ی برفی برای لغزندگی جاده است.

تمامی تیپ‌های پالیسید به‌صورت استاندارد با طیف گسترده‌ای از سیستم‌ها و تکنولوژی‌های ایمنی و کمک‌راننده ارائه می‌شود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابرین پیاده، سیستم جلوگیری از برخورد در نقاط کور، سیستم دنبال کنندهٔ خطوط جاده، هشدار ترافیک عقب با قابلیت جلوگیری از برخورد، سیستم خروج ایمن، نوربالای خودکار، هشدار توجه راننده و کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت اشاره کرد.

یکی از سیستم‌های ایمنی سفارشی پالیسید، سیستمی بنام هشدار صندلی عقب است که با استفاده از سنسورهای اولتراسونیک، وجود کودکان یا حیوانات خانگی را در صندلی عقب تشخیص داده و هنگام خروج راننده از خودرو به او یادآوری می‌کند. اگر وجود کودک یا حیوان بعد از خروج راننده از خودرو تشخیص داده شود نیز سیستم هشداری را به تلفن همراه او ارسال می‌کند. هیوندای کراس‌اوور پرچم‌دار خود را به‌صورت استاندارد به هفت ایربگ هم مجهز کرده و انتظار دارد بتواند پنج ستارهٔ کامل را از آزمون‌های تصادف NHTSA کسب کند.
advertising