بررسی و مشخصات لیفان 820

خودرولوکس

- 97/09/04
بررسی و مشخصات لیفان 820لیفان 820 سدان سایز متوسط شرکت‌ خودروسازی لیفان است این خودرو لوکس چینی که در سال 2014 در چین معرفی شد وتا کنون در کشور ما توسط کرمان موتور عرضه می شود در زمان ورودش گران ترین و لوکس ترین محصول چینی نام گرفت لیفان 820خودرویی در کلاس سدان سایز متوسط است. سدان‌‌ سایز متوسط یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی است که برند‌های مختلفی در آن به رقابت می‌پردازند. این دسته از خودروها علاوه‌ بر فضای داخلی مناسب، از پیشرانه‌ای‌ با توان کافی و امکانات رفاهی مناسبی بهره می‌برند طی سال‌های گذشته این کلاس از خودروها جزو محبوب‌ترین نمونه‌ها در میان خریداران بودند و آمار فروش خوبی نیز برای تولیدکنندگان خود به ارمغان می‌آوردند؛ اما چند سالی است که این روند تغییر یافته است و خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند محبوبیت بیشتری میان خریداران پیدا کرده‌اند
بررسی و مشخصات لیفان 820
ظاهر خارجی لیفان 820در نگاه اول شالوده ای از چند کپی برداری مثبت است جذاب و فراتر از نام نه چندان تاثیرگذار شرکت سازنده اش به نظر می رسد. واقعیت هم همین است. چرا که هر چه با دقت کم تری به 820نگاه کنید از آن بیشتر لذت خواهید برد! الگو آلمانی، چراغ ها و خطوط کره ای، مهندسی پلتفرم و فرم کلی ژاپنی در این خودرو دیده میشود الگوی 820یعنی تویوتا کمری نسل قبلی است کمری پس از گذشت این همه سال همچنان جذبه بیشتری دارد. اگر از نمای بیرونی، 820 را به روز تر و زیباتر می دانید، باید توجه کنید که به زودی برای حرکت دادن خودرو، محکوم هستید که به داخل بروید و با فضای داخلی آن درگیر شوید و در این حالت پذیرفتن برتری لیفان غیر ممکن است.

اما با ورود به کابین 820، همه چیز عوض می شود. داخل 820 اصلا در حد نمای خارجی آن نیست. تقربیا درون کابین عضو زیبای قابل توجهی پیدا نمی کنید و هر چه خواهید دید بسیار ساده است جنس تجهیزات کابین هم تعریفی ندارد. اما اگر سطح توقع خود را پایین تر بیاوریم و کمی تلاش کنیم که نکته مثبت پیدا کنیم، می توان به دسترسی خوب به تجهیزات داخلی اشاره کرد. همچنین فضای داخلی به لطف ابعاد بزرگ خودرو، جادار و راحت است.در هر صورت فضای خودرو جادار است و مناسب برای خانواده های 5 نفره و با صندوق عقب 510 لیتری از نظر ابعاد مشکلی نخواهید داشت. البته این سایز بزرگ به مراتب ایجاد وزن زیادی می کند که به مشکلات آن هم خواهیم پرداخت.

شرکت لیفان در سال 2015 سدان 820 را در دو نسخه با پیشرانه‌های چهار سیلندر خطی و 16 سوپاپ با حجم 1.8 و 2.4 لیتری وارد بازار چین کرد؛ اما شرکت کرمان‌موتور تنها نسخه‌ی 2.4 لیتری این خودرو را وارد بازار ایران کرده است.حداکثر توان خروجی پیشرانه‌ی 1.8 لیتری در دور موتور 6000دور بر دقیقه به‌دست می‌آید و معادل‌ 131 اسب بخار است؛ نسخه‌ی 2.4 لیتری نیز حداکثر توان خروجی معادل 158 اسب بخار در دور موتور 5700 دور بر دقیقه تولید می‌کند. گشتاور بیشینه‌ی آن‌ها به‌ترتیب 168و 221 نیوتن‌متر است و این میزان از گشتاور به‌ترتیب در دورهای موتور 4200 تا 4400و 4000 تا 4500 دور بر دقیقه به‌دست می‌آید. از طرف دیگر، سایز بزرگ بدنه خودرو، جرمی برابر با 1545 کیلوگرم دارد که قوای محرکه با عملکرد نه چندان مناسب نمی تواند پاسخگوی وزن قابل توجه لیفان 820 باشد؛ و نتیجه آن شتاب صفر تا صد13.5 ثانیه ای است. همچنین مصرف ترکیبی8.7 لیتر در 100 کیلومتر نشان از آن دارد که 820 چندان محصول کم مصرفی نیست

لیفان 820از امکانات رفاهی نسبتا مناسبی بهره می‌رود که از بین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون سیستم کروز کنترل، سیستم پایداری الکترونیکی ESP، استارت دکمه‌ای، سانروف، صندلی الکترونیکی راننده با امکان تنظیم شش جهته‌ و گرم‌‌کن، صندلی سرنشین جلو با امکان تنظیم در چهار جهت و سیستم ورود بدون کلید (Keyless) اشاره کرد. لیفان امکان روشن‌ شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو و تنظیم ارتفاع نور آن‌ها را نیز در سدان خود فراهم کرده است.

شرکت لیفان سدان خود را به مجموعه‌ای متنوع از سیستم‌های ایمنی مانند 6 کیسه‌ی هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، سنسور دنده‌‌عقب، دوربین عقب، قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌های ویژه‌ی کودک، سیستم ضد سرقت و قفل کودک اشاره کرد.
advertising