مشخصات جی ام سی ترین 2018 و فراخوان آن به علت نقص ایربگ

خودرولوکس

- 97/08/30
مشخصات جی ام سی ترین 2018 و فراخوان آن به علت نقص ایربگیک شاسی بلند جمع و جور ساخته شده توسط جنرال موتورز که از سال 2010 تا کنون تولید در حال تولید بوده کراس اوور جمس ترین است که با طراحی شیک و مواد با کیفیت بالا وامکانات و ویژگیهای متناسب با درخواست خریدار علاوه بر مدل استاندارد آن عرضه می شود پس از گذشت چند سال از عرضه جمس ترین جنرال موتورز با تغییرات مختلفی در سال 2018 معرفی کرد
مشخصات جی ام سی ترین 2018 و فراخوان آن به علت نقص ایربگ
سه نوع موتور تازه هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است که یکی توربو دیزل و سایرین از انواع بنزینی توربوشارژ خواهند بود. ارزان‌ترین پیشرانه، نمونه‌ی بنزینی 1.5 لیتری است که 170 اسب بخار قدرت‌ و 275 نیوتن‌متر گشتاور دارد. هرچند که همین پیشرانه‌ی بنزینی چندان ضعیف نیست، نمونه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ هم قابل سفارش است که 252 اسب‌ بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور دارد. پیشرانه‌ی جدید 2 لیتری Terrain به میزان نسخه‌ی3.6 لیتری نسل قبل این خودرو قدرتمند است و البته مصرف کمتری نیز دارد.

در نمای کابین و داخل این کراس اوور کیفیت مواد استفاده شده در اتاق کاملا بهبود یافته است و همه‌چیز مدرن به نظر می‌رسد. خصوصا نبود دسته دنده، بیش از هرچیز جالب توجه است و قرار است تعویض دنده در حالت دستی، با دکمه‌های روی فرمان انجام شود. تفاوتی ندارد نسخه‌ی تک یا دودیفرانسیل سفارش داده شود؛ سامانه‌ی کنترل کشش با دکمه چندوضعیتی پایین کنسول، در حالت‌های مختلف قابل انتخاب است و در مدل دودیفرانسیل، می‌تواند انتقال قدرت را با هدف کاهش مصرف سوخت، کاملا به چرخ‌های عقب منتقل کند.نمایشگر استاندارد 7 اینچی در میان داشبورد قرار دارد که نمونه 8 اینچی آن هم قابل سفارش است

ام در بخش ایمنی تِرین 2018از رادار هوشمند و ترمز خودکار در سرعت‌های پایین بهره‌ می‌برد که در هنگام پارک خودرو و حرکت با دنده عقب، مفید خواهد بود. سامانه‌ی یادآوری صندلی عقب، از ابتکار‌های جالب GMC است که در این مدل تِرین (Terrain) وجود خواهد داشت. این سامانه به هنگام خروج راننده از خودرو، به او یادآوری می‌کند که کودک (یا هر چیزدیگر) روی صندلی عقب باقی‌مانده است.

خودروهای که در تاریخ چهاردهم مارس 2017 تا بیست و دوم می 2018 ساخته شده‌اند دارای مشکلی نرم‌افزاری هستند که می‌تواند از باز شدن کیسه‌های هوا در زمان وقوع تصادف جلوگیری کند.بنا به اسناد منتشر شده توسط NHTSA، این مشکل به مدول SDM مربوط می‌شود. SDM تصادف را تشخیص داده و به‌طور خودکار کیسه‌های هوا را باز می‌کند اما به دلیل خطای رخ داده شاید کیسه‌های هوا در زمان تصادف باز نشودجنرال موتورز پیش‌بینی می‌کند حدود یک درصد از مدل‌های 2018 جی‌ام‌سی تراین تحت تأثیر این فراخوان باشند. این خودروساز هیچ‌گونه خبری مبنی بر جراحت یا تصادف مرتبط با این مشکل دریافت نکرده است.برای حل این مشکل نیز یک به‌روزرسانی ساده نرم‌افزاری بدون دریافت هزینه‌ای انجام خواهد شد.

اما این شاسی بلند آمریکایی دارای نقاط ضعفی هم هست که می توان به فضای باربری کم آن اشاره کرد و علاوه بر آن سیستم سرگرمی و تفریحی اش در مقایسه با خودرویی مانند کیا اسپورتیج دارای عقب ماندگی ست اما یکی از امکاناتی که جی ام سی ترین در اختیار خریداران گذاشته است این است که علاوه بر داشتن امکانات استاندارد می توانند ویژگی های خود را به آن اضافه کنند و ماشین را متناسب با نیاز های خود تغییر دهند.
advertising