بررسی کانسپت مرسدس بنز میباخ لاکچری ویژن

خودرولوکس

- 97/10/26
بررسی کانسپت مرسدس بنز میباخ لاکچری ویژنخودروی مفهومی ویژن مرسدس میباخ یک شاسی‌بلند لوکس به شمار می‌رود، اما برخی ترجیح می‌دهند آن را به‌عنوان یک سدان با سقف بلند و فاصله زیاد بین کف خودرو تا زمین (به علت استفاده از سیستم تعلیقی که بالاتر رفته است) بشناسند. این نسخه از می‌باخ روی کاغذ بهتر نمونه واقعی نمود کرد.
بررسی کانسپت مرسدس بنز میباخ لاکچری ویژن
براساس مدل مفهومی 6 می‌باخ و با هدف رقابت با لوکس‌های رولزرویس ساخته شد. اما زمانی که می‌باخ از این خودرو در نمایشگاه خودرویی پکن 2018 رونمایی کرد یا زمانی که مردم آن را در گردهمایی خودرویی "گوودوود" مشاهده کردند، به این همه جلال و جبروت لبخند تمسخرآمیز زدند.

ایده اولیه طراحی این خودرو بسیار خوب بود اما در اجرا به ویژه در طراحی خارجی خیلی از ایده‌ها تغییر کرد. نمای جلویی خودرو شباهت خود به مدل مفهومی "چشم‌انداز 6 " را حفظ کرد اما در نمای انتهایی اوضاع چندان وفق مراد نبود. معلوم نیست که مرسدس عمدا قصد داشته یک نمای کاربردی SUV شکل را با یک سدان کشیده ترکیب کند یا این طراحی اتقافی رخ داده است، اما نمای به دست آمده چندان دلچسب نیست و ظاهرا این طراحی کار نمی‌کند. بنابراین مرسدس- می‌باخ در این مدل مفهومی فرصت ساخت یک پروفایل ظاهری استادانه را از دست داده است. از طرفی خودرو در نگاه جانبی هم ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

خودروی مفهومی جدید مرسدس بنز کاملا الکتریکی است و قدرت آن از چهار موتور تأمین می‌شود که در مجموع قدرت خروجی 738اسب بخار تولید می‌کنند. با استفاده از یک پکیج باتری 80 کیلووات ساعت که در کف خودرو نصب شده است، خودروی الکتریکی ویژن مرسدس میباخ آلتیمیت می‌تواند مسافتی در حدود 500کیلومتر طبق چرخه رانندگی نوین اروپا (NEDC) طی کند؛ چنین مسافتی در شرایط واقعی و در مقایسه با محصولات امروزی، فوق‌العاده است.

اگرچه اعتقاد بر این است که خودروی مفهومی جدید پیش‌نمایشی از نسخه نسل آینده مرسدس میباخ GLS باشد؛ اما احتمال دارد که بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خیابانی مرسدس بنز با بدنه متفاوتی به بازار عرضه شود. هنوز مشخص نیست که آیا این طرح مفهومی در واقع شکل متفاوتی نسبت به خودروی مرسدس بنز GLS مدل 2019دارد یا شبیه خودروهای کلاس S با فاصله محوری بزرگ‌تر، جلوپنجره صیقلی و برخی تغییرات جزئی دیگر طراحی خواهد شد.
advertising