کانسپت سدان قد بلند نیسان IMS در نمایشگاه دیترویت معرفی شد

خودرولوکس

- 97/10/25
کانسپت سدان قد بلند نیسان IMS در نمایشگاه دیترویت معرفی شدکمپانی ژاپنی نیسان یک کانسپت جدید را در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی کرده که IMs نام دارد و از عنوان سدان قد بلند برای آن استفاده می‌کند. این ایده برای این به وجود آمده که حس سوار شدن بر یک کراس اوور را در یک خودرو سدان ایجاد کند.
کانسپت سدان قد بلند نیسان IMS در نمایشگاه دیترویت معرفی شد
به منظور تزریق حس اسپورت بودن به این کانسپت، نیسان از پیشرانه‌ی الکتریکی در اکسل‌های جلو و عقب استفاده کرده و قدرت آن را به 483 اسب بخار و گشتاورش را به 800 نیوتون متر رسانده است. یک باتری 115 کیلووات ساعتی نیز محدوده حرکتی تخمینی 612 کیلومتری را تأمین می‌کند. رانندگان می‌توانند از بین حالت‌های رانندگی کاملاً خودکار یا استاندارد یکی را انتخاب نمایند.

طراحی بدنه کانسپت IMs نیسان، کاملا آینده نگرانه است با این وجود، نیسان از استفاده از خطوط شکسته اغراق آمیز خودداری کرده. در نمای جلو، جلو پنجره معروف V شکل نیسان به کار رفته که چراغ‌ها با آن یکپارچه شده‌اند. البته این جلو پنجره هوایی را به داخل کاپوت منتقل نمی‌کند و تنها جنبه زیبایی دارد. مانند بسیاری از خودروهای کانسپت، درها به صورت متقابل و معکوس باز می‌شوند و در نمای عقب چراغ LED کشیده‌ای، عرض خودرو را پوشانده است.

نیسان در کابین تلاش داشته از هنر بدون زمان ژاپنی استفاده کنند. پوشش پارچه‌ای تیره روی صندلی‌ها و سطوح طلایی‌رنگ روی داشبورد و پانل درب‌ها ترکیب دل‌نشینی را ایجاد کرده‌اند. البته طراحی سه ردیفه ی صندلی‌ها کمی عجیب بوده و در جلو نیز صندلی کاپیتانی بزرگ دیده می‌شود. چندین صفحه‌نمایش نیز در جلوی دید سرنشینان قرار دارند. زمان استفاده از حالت رانندگی خودکار، غربیلک فرمان جمع شده و راننده می‌تواند زمان خود را صرف گفت‌وگو با سرنشینان بکند
advertising