نگاهی به کانسپت هیوندای سوناتا 2020

خودرولوکس

- 97/10/23
نگاهی به کانسپت هیوندای سوناتا 2020سدان میان‌سایز و محبوب هیوندای یعنی سوناتا بی‌شک یکی از کلیدی‌ترین و محبوترین محصولات این خودروساز بوده و از زمان نسل YF خود تاکنون طرفداران زیادی پیدا کرده است هیوندای از مدتها پیش به این مهم رسیده بود که زبان طراحی محصولاتش غیر مدرن و قدیمی شده است از این رو با تغییر در زبان طراحی خود انقلابی را در پیش رو دارد. این تغییر و تحول با تغییر طراحی های شاسی بلند های این شرکت آغاز شد که نتیجه آن را می توان در هیوندای سانتافه نسل جدید و هیوندای کونا مشاهده کرد و سرانجام در نمایشگاه خودروی ژنو و خودروی مفهومی Le Fil Rouge دیدیم
نگاهی به کانسپت هیوندای سوناتا 2020
DNA طراحی جدید هیوندای خوشبختانه در محصولات آینده این شرکت دیده خواهد شد. بدین ترتیب سوناتای جدید دارای بدنه‌ای با تأکید زیاد روی عناصر جوان‌پسند و اورهنگ های کوتاه خواهد بود.سوناتای نسل هشتم که احتمالا در سال 2020 شاهد آن خواهیم بود در پیشانی خودرو جلو پنجره بزرگ و مشبکی را خواهیم دید که به سمت کناره خودرو امتداد خواهد یافت. چراغهای باریک خوش فرم که علاوه بر اینکه در خودروی مفهومیLe Fil Rouge دیده می شود در شاسی بلند های جدید این شرکت نظیر سانتافه هم دیده شده ،به احتمال فراوان در سدان های آینده از قبیل همین سوناتا دیده خواهد شد.

یکی از نقاط ضعف هیوندای سوناتا نسل فعلی کابین ساده و از مد افتاده این خودرو می باشد که دیگر طرفداری ندارد.از همین روهیوندای قول داده است نمای کابین سوناتای نسل آینده را کاملا متحول نماید که مطمئنا صفحه نمایش کاملا بزرگ نظیر آنچه در محصولات بنز دیده شده است ،در این خودرو بکار گرفته شود.

انتظار می‌رود پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی مدل کنونی که به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل شده در نسل جدید بهبود یابد. اگرچه پیشرانه کنونی قدرت 245 اسبی دارد اما نسل بعدی به دلیل رقابت بهتر با حریفان خروجی بالاتری خواهد داشت.افراد دوستدار محیط‌زیست و اقتصادی هم باید به دنبال نسخه پلاگین هیبرید و هیبرید 2 لیتری ارتقا یافته باشند. هر دو نسخه قدرت ترکیبی 210 اسبی داشته و استفاده از باتری حالت‌جامد جدید باعث بهبود محدوده حرکتی خواهد شد.
شاید الان زود باشد که در خصوص نسل آینده این خودرو صحبت شود ولی رونمایی خودروی مفهومی در نمایشگه ژنو می تواند معنای عمیقی داشته باشد که در آینده نزدیک و در یکی از نمایشگاه خودروی سال 2019 شاهد نتیجه آن خواهیم بود
advertising