نسل جدید مرسدس بنز CLA به طور رسمی رونمایی شد

خودرولوکس

- 97/10/21
نسل جدید مرسدس بنز CLA به طور رسمی رونمایی شدهمان‌طور که وعده داده شده بود، مرسدس بنز رسماً نسل جدیدکلاس A در نمایشگاه CES 2019 معرفی کرد نسل جدید این خودرو تا اواخر سال 2019وارد بازار خواهد شد و مرسدس‌بنز اطلاعات مربوط‌به قیمت آن را در زمان‌های نزدیک به عرضه اعلام خواهد کرد.
نسل جدید مرسدس بنز CLA به طور رسمی رونمایی شد
نسل جدید CLA در مدل CLA 250 در نمایشگاه CES رونمایی شده که به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور مجهز است. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. مرسدس بنز فعلاً اطلاعاتی از سایر پیشرانه‌های این خودرو را منتشر نکرده و صرفاً اعلام نموده که بسیاری از پیشرانه‌های نسل جدید A کلاس به همراه گیربکس‌های دستی یا دوکلاچه و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic برای آن ارائه خواهد شد

آخرین مدل CLA کمی بیش از نسل قبلی با افزایش اندازه همراه می‌شود؛ به‌گونه‌ای‌که طول کلی تا 48میلی‌متر افزایش یافته و به 4688میلی‌متر رسیده است. این درحالی‌ است که فاصله‌ی محوری با افزایش 30میلی‌متری به 2729میلی‌متر می‌رسد. این شرکت همچنین با افزایش فاصله‌ی انتها و ابتدای خودرو با چرخ‌های جلو و عقب، تغییر درخورملاحظه‌ای ایجاد کرده است؛ بنابراین، در جلو 63 میلی‌متر و در عقب 55میلی‌متر افزایش فاصله وجود دارد. افزایش اندازه به فضای داخل کابین اختصاص نمی‌یابد؛ چرا که فضای جلو پای سرنشینان جلو یک میلی‌متر کاهش می‌یابد. این درحالی‌ است که این فضا در جلوی سرنشینان عقب یک میلی‌متر افزایش یافته است. حجم صندوق عقب نیز درمجموع دَه لیتر کاهش یافته و به 460لیتر می‌رسد.

فضای داخلی مرسدس‌بنز CLA همراه‌با نرم‌افزار تجربه‌ی کاربر مرسدس‌بنز (MBUX) ارائه شده و کابین استاندارد از یک جفت صفحه‌نمایش هفت اینچی (یکی برای داشبورد جلوی راننده و دیگری برای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی) برخوردار است. مشتریان می‌توانند دو صفحه‌نمایش 10.25 اینچی نیز برای دید بیشتر سفارش دهند. گزینه‌ی دیگر کنترل حرکات (ژست) را به سایر فناوری‌ها اضافه می‌کند که اجازه می‌دهد سرنشینان فقط دست خود را برای انتخاب حالت‌های مختلف تکان دهند. این روش به‌جای استفاده از پد لمسی معمولی در کنسول مرکزی به‌کار می‌رود. سایر پیشرفت‌های موجود شامل ناوبری و سیستم صوتی ساراند برمستر (Burmester) می‌شود.

مرسدس بنز بشدت روی آئرودینامیک CLA جدید کار کرده است تا آن‌را به آئرودینامیک‌ترین شکل ممکن طراحی کند. نتیجهٔ این تلاش‌ها، رسیدن به ضریب درگ0.23 است که هرچند از ضریب 0.22 نسل قبلی بیشتر است اما هنوز هم یک موفقیت برای مرسدس بنز محسوب می‌شود زیرا CLA جدید مساحت جلویی بیشتری دارد. این ماشین در داخل هم به‌صورت استاندارد به دو صفحه‌نمایش هفت اینچی مجهز شده که یکی جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX را ارائه می‌کند و دیگری به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی عمل می‌کند. در همین حال، خریداران می‌توانند صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر 10.2 اینچی را هم برای CLA سفارش دهند.

برای این خودرو پکیج کمک‌راننده هم قابل سفارش است که شامل سیستم‌هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط، پایش نقاط کور و تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت اشاره کرد. یکی دیگر از سیستم‌های ایمنی برجستهٔ CLA جدید نیز سیستم کمکی ترمز فعال است که برای جلوگیری از برخورد با وسایل نقلیه، دوچرخه‌ها و عابرین پیاده، به‌طور خودکار سرعت ماشین را کم می‌کند. فروش نسل جدید مرسدس بنز CLA در ماه می در اروپا آغاز می‌شود اما آمریکایی‌ها برای خرید آن باید تا اواخر سال 2019صبر کنند.
advertising