بررسی و مشخصات شاسی بلند دامای x7

خودرولوکس

- 97/10/10
بررسی و مشخصات شاسی بلند دامای x7دامای یک کمپانی خودروساز چینی است که زیرمجموعه‌ای از کمپانی زوتی محسوب می‌شود. دامای را می‌توان یک کپی‌کار حرفه‌ای دانست تا یک خودروساز چراکه در کپی کردن خودروهای مشهور، توانایی بالایی از خود نشان داده است. این‌بار هم دامای دست به کار جدیدی نزده و با طرح‌برداری از فولکس‌واگن تیگوان، شاسی‌بلند X7 را معرفی و تولید کرده است.
بررسی و مشخصات شاسی بلند دامای x7

مشخصات پیشرانه دامای x7


X7 از پیشرانه 2 لیتری توربو برخوردار است که 174 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این پیشرانه با گیرباکس 6 سرعته جفت می شود. جدای از عملکرد این گیرباکس، نحوه فعالیت آن در نوع خود جالب است. شیفتر مرکزی گیرباکس به شکل و شمایلی خاصی مثل خودروهای جگوار از کنسول بیرون می آید و به شیفتر تعویض دنده پشت فرمان نیز مجهز شده است. البته انتقال قدرت به چرخ های جلو در کراس اووری با این هیکل چندان دلچسب نیست و در صورت بهره بردن از سیستم 4 چرخ متحرک می توانست عملکرد بهتری در مسیرهای خارج جاده ای داشته باشد.

نمای ظاهری دامای


چراغ‌های جلو، حالتی اسپرت و انتقام‌جو دارند که با استفاده از هالوژن‌های کوچک، حس یک خودروی مدرن به بیننده می‌دهند. شاید بتوان با کمی وسواس، شباهت‌هایی بین سبک چراغ‌های دامای X7 و کراس‌اورهای مدرن فولکس‌واگن (مثل تیگوان) دید، اما با جای‌گذاری نورهای اصلی، بین ۲ خط فلزی جلوپنجره، نوعی خلاقیت هم، فراهم شده است. تنها نکته‌ی منفی در طراحی نمای روبروی دامای X7، لوگوی برند سازنده، روی ساختار پلاستیک مشبک سیاه‌رنگ است که با عبارت نوشتاری همراه با حروف انگلیسی، توی ذوق می‌زند.سپر و کاپوت جلو، به لطف خطوط عمیق و ساختار شکسته، حالتی به شدت عضلانی و تقویت‌شده به دامای X7 می‌دهند. درحالی‌که چراغ‌های LED راهنما (فلاشر)، کمی پایین‌تر از چراغ‌های اصلی و در قسمت مربوط به جلوپنجره جاسازی‌شده‌اند، مه‌شکن‌های LED که امروزه در خودروهای مدرن و نسبتا گران‌قیمت بازار جهانی استفاده می‌شوند، روی سپر دامای X7 جاسازی شده‌اند. خطوط روی کاپوت، تقریبا هم‌راستا با چراغ‌های اصلی هستند و در ادامه‌ی آن‌ها، حجم‌دهی سپر شکل‌گرفته است از نمای پشت، شباهت دامای X7 با فولکس واگن تیگوان کاملا مشهود است. حالت چراغ‌های عقب و فرم کلی درپوش صندوق، تفاوت چندانی با محصول مشهور فولکس ندارد و صرفا، دارای خطوط شکسته، به جای منحنی است

کابین دامای ایکس7


با ورود به کابین دامای X7، حس سوار شدن به یک خودرو لوکس به شما دست خواهد داد. نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد و استفاده گسترده از چرم و چوب، در کنار فرمانی با کلیدهای فراوان، تاییدکننده این حرف است. آپشن‌های فراوانی برای دامای X7 در نظر گرفته شده و شاید در ابتدا برای به‌کارگیری آپشن‌ها درچار سردرگمی شوید. متریال به کار رفته در کابین، کیفیت بالایی دارد و استفاده فراوان از چرم و چوب، برای سرنشینان حس رضایت را فراهم خواهد کرد.

تجهیزاتی ایمنی دامای


این خودرو، با ۶ کیسه هوا عرضه می‌شود که شامل ۴ ایربگ برای ردیف جلو و 2 نمونه‌ی پرده‌ای است. کنترل فشار باد تایرها، نگه‌دارنده‌ی صندلی کودک روی صندلی عقب (ایزوفیکس)، سنسورهای نزدیک شدن به مانع از جلو، عقب و طرفین، حفظ خودرو در شیب و رادار نقطه‌ی کور، مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی دامای X7 هستند. این خودرو، با سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، ترمز کمکی (BA) ، تقسیم نیروی ترمز (EBD) ، کنترل لغزش (TCS) و مدیریت الکترونیک پایداری (ESC) عرضه می‌شود.

در مجموع، می‌توان ادعا کرد که علاقه‌مندان شاسی‌بلندها و کراس‌اورهای پهن‌پیکر، از رانندگی و خرید دامای X7 راضی باشند. هرچند که قیمت نهایی و نرخ ارزش دلار نیز، عاملی تعیین کننده محسوب می‌شود؛ اما در مقایسه با دیگر نمونه‌های چینی موجود در بازار، جذابیت‌های زیادی برای دامای X7 فراهم شده است. این خودرو، برای سفرهای طولانی یک خانواده ۵ نفره، کاملا مناسب است و نیازهای روزانه را با توجه به قدرت متوسط خود، پاسخ می‌دهد
advertising