بررسی مشخصات فنی وظاهری نیو اکتیون

خودروآفرود

- 97/08/29
بررسی مشخصات فنی وظاهری نیو اکتیونیکی از محصولات سانگ یانگ ، اکتیون جدید یا نیو اکتیون است که طراحی جدید مدل اکتیون می باشد سانگ یانگ اکتیون یک کراس اوور کامپکت است که در سال 2008 معرفی شد ودر سالهای بعد تا سال 2014 دو بار به روز رسانی شد وتغییراتی در آن ایجاد شد سانگ یانگ اکتیون یک کراس اوور کامپکت است که نتوانست جایگاهی خوبی در بین علاقه مندان پیدا کند چون باید با رقبای قدرتمند تری مانند هیوندای توسان وکیا اسپورتیج رقابت می کرد شاسی بلند اکتیون محصول شرکت سانگ یانگ هست که این شرکت علاقه زیادی به تولید خودروهای شاسی بلند دارد که در کشور ما خودرو موسو از این شرکت شناخته شده بود
بررسی مشخصات فنی وظاهری نیو اکتیون
در قسمت جلو نیو اکتیون تغییرات اساسی نسبت به اکیتون شده است و قسمت عقب تغییرات کمتری داشته ، در واقع نیو اکتیون ترکیبی از یک هاچ بک و یک شاسی بلند است که با ظاهری متفاوت توانسته مشتریان بیشتری را نسبت به اکتیون جذب کند.شکل چراغ‌ها و جلو پنجره به کلی متحول شدند. البته سانگ یانگ ترجیح داد که کاری به نمای عقب خودرو نداشته باشد و اکتیون جدید را بدون تغییر در نمای عقب روانه بازار کرد. نمای عقب اکتیون به هیچ وجه زیبا نیست و وجود یک زاویه تند بین شیشه عقب و بخش پایینی کمی عجیب به نظر می‌رسد.

موتور بنزینی 2.3 لیتری نیواکتیون 150 اسب بخار قدرت تولید می کند و حداکثر گشتاور 214نیوتون متر را توسط سیستم 4WD (چهار چرخ متحرک) به هر چهار چرخ منتقل می کند. همچنین نیو اکتیون دارای گیربکس 6 سرعته هوشمند است که با قابلیت تنظیم زمستانی به منظور جلوگیری از سرخوردگی و لغزش چرخ ها در برف یا یخ می توانید با دنده 2 شروع به حرکت کنید و تعویض دنده ها از روی فرمان نیز امکان پذیر است. در نیو اکتیون با دارا بودن سیستم HDC نیازی به ترمز های اضافی در سرازیری ها ندارید.واضح است که این قدرت برای به حرکت درآوردن جثه 1.9 تُنی اکتیون کافی نیست و اکتیون در بسیاری از مسیرها به ویژه مسیرهای سربالایی برای عبور دچار مشکل می‌شود.

نیو اکتیون در 3 تیب Prestige ، Comfort و Luxury تولید می شود و در نمونه فول آپشن، امکاناتی نظیر شیشه های مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع، تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی ها فرمان، برف پاک کن مجهز به سیستم یخ زدا و سنسور باران و قابلیت تعویض دنده از روی فرمان دارد. نیو اکتیون یک شاسی بلند اسپرت با ویژگی های آفرود است نسل جدید این خودرو با 5 ستاره ایمنی از اروپا ایمنی بالایی دارد.
advertising