فروش نسخه کمیاب مرسدس بنز E60 AMG مدل 1995

خودروکلاسیک

- 98/02/29
فروش نسخه کمیاب مرسدس بنز E60 AMG مدل 1995یک دستگاه مرسدس بنز 500E مدل ۱۹۹۵ که با امکانات E60 AMG ارتقا پیدا کرده، ۱۷۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.
فروش نسخه کمیاب مرسدس بنز E60 AMG مدل 1995
زمانی‌که مرسدس بنز کد E کلاس W124 را در دهه‌ی ۱۹۹۰ تولید می‌کرد، پرچم‌دار مدل‌های این خودرو با کد 500E به بازار عرضه می‌شد. در آن زمان، AMG هنوز به‌عنوان بخشی از مرسدس بنز شناخته نمی‌شد و تیونری مستقل بود؛ به‌همین‌دلیل، AMG در آن سال‌ها تصمیم گرفت مدلی قوی‌تر از پرچم‌دار مرسدس را با نام E60 AMG و پیشرانه‌ی V8 تولید کند.

محصول نهایی سرانجام آماده‌ی عرضه به بازار شد. نکته‌ی جالب این است که آمار دقیقی از تیراژ تولید E60 AMG وجود ندارد و مشخص نیست AMG چه تعداد W124 را به E60 تبدیل کرده است. بااین‌حال، گفته می‌شود حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه از این خودرو ساخته شد.

همین کم تعداد بودن سبب شده این سدان اسپرت امروزه قیمت هنگفتی داشته باشد. خودرویی که در تصاویر می‌بینید، یکی از همین E60 AMGها است. این مرسدس قرمزرنگ که تودوزی قرمز و سیاه نیز دارد، حدودا با قیمت ۱۶۸ هزار دلار برای فروش گذاشته شده است. چنین قیمتی برای یک دستگاه مرسدس بنز ۲۴ ساله‌ آن‌‌هم کد W124 بسیار گران است؛ ولی باید در نظر گرفت این خودرو، خودرو W124 عادی نیست؛ بلکه زیر کاپوت آن پیشرانه‌ای V8 با حجم ۶ لیتر نصب شده که می‌تواند ۳۷۶ اسب‌بخار قدرت تولید کند. برای دانستن تفاوت مدل تیونینگ AMG با مدل استاندارد مرسدس یادآوری می‌‌کنیم که پیشرانه‌ی پنج‌لیتری مدل 500E می‌توانست ۳۲۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

به‌جز نصب این پیشرانه‌ی قدرتمند، AMG سیستم تعلیق سفارشی، رینگ‌های ۱۷ اینچی AMG، کیت بدنه‌ی آیرودینامیک AMG و سیستم اگزوز اسپرت AMG را روی این مدل نصب کرد. دیگر امکانات این خودرو عبارت‌اند از: سیستم تهویه‌ی مطبوع، کروزکنترل، سان‌روف برقی، سیستم صوتی بوز، صندلی‌های اسپرت جلو مجهز به گرم‌کن و حافظه، گرمکن صندلی‌های عقب، شیشه‌های برقی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، گرم‌کن‌ آینه‌ها و جعبه‌دنده‌ی خودکار چهارسرعته با قابلیت انتخاب حالت اکونومی یا اسپرت.

مرسدس بنز E60 AMG می‌تواند در ۵.۴ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند و حداکثر سرعتش به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است. خودرویی که برای فروش گذاشته شده چندان کار نکرده و فقط ۷۱ هزار کیلومتر راه رفته است. همچنین به‌دلیل شرایط مناسب نگه‌داری، به‌نظر می‌رسد هنوز بتواند به همان اعداد و ارقام اعلامی چند سال پیش AMG دست پیدا کند.
advertising