بررسی خودرو زرهی و نظامی راشل سناتور APC

خودروسایر

- 97/10/06
بررسی خودرو زرهی و نظامی راشل سناتور APCراشل سناتور APC یک شاسی‌‌بلند زرهی ساخت کانادا با تجهیزات کامل دفاعی و امدادی است که در نسخه‌‌های نظامی و غیر نظامی عرضه می‌شودبه نظر می‌رسد این روزها تولید شاسی بلندهای آفرودر نظامی و آخرالزمانی شتاب گرفته است. آیا بعضی‌ها چیزی درباره‌ی آینده می‌دانند که ما نمی‌دانیم؟! شرکت کانادایی راشل جدیدترین کمپانی از این دست است که با معرفی خودروی “سناتور APC” وارد میدان شده است.
بررسی خودرو زرهی و نظامی راشل سناتور APC
راشل دیفنس سلوشنز (Roshel Defence Solutions) یک شرکت کانادایی است که در ساخت خودروهای نظامی و زرهی فعالیت دارد. سناتور APC جدیدترین خودروی زرهی راشل دیفنس به‌شمار می‌رود که بر اساس گفته‌های رومن شیمونوف، مدیر اجرایی این شرکت، خودرویی معمولی نیست بلکه طرحی نوآورانه محسوب می‌شود. پنل‌های ضد گلوله روی بدنه‌ی این مدل تا حدی ارتقاء یافته است که می‌توان، از آن به‌عنوان یک نفر بر زرهی (APC) استفاده کرد.اینکه می‌گوییم سناتور خودروی موفقی است تنها به خاطر بدنه‌ی ضدگلوله‌ی آن نیست. این خودرو از نظر فنی یک حمل کننده‌ی کادر نظامی یا همان APC است. کف خودروی موردبحث در برابر انفجار مقاوم بوده و زمانی که بحث تبادل آتش باشد باید گفت سناتور چندین دریچه شلیک، محفظه فرار و… دارد. راشل می‌گوید این خودرو از تجهیزات و اصلاحات برای پرتاب موشک نیز بهره می‌برد.

بحث حفاظت در برابر سلاح سناتور ضرورتاً پیشرفته نیست اما تجهیزات داخل آن قطعاً از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند. این خودرو از سیستمی با نام CBRN بهره می‌برد که مخفف کلمات شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای می‌باشد. به‌طور خلاصه می‌توان گفت این تکنولوژی دارای سیستم تهویه و فیلتری است که باعث می‌شود 10 تا 12 سرنشین داخل کابین از تأثیر مواد یاد شده در امان باشند. فناوری موجود در راشل سناتور می‌تواند گاز‌های سمی و حتی تشعشعات رادیواکتیو فضای بیرون را تشخیص دهد. سیستم تصویرسازی حرارتی که از دوربین‌های حرارتی مخصوص با کیفیت بسیار بالا استفاده می‌کند، سناتور را به یک خودروی نظارتی هم تبدیل می‌کند. اگر به‌نظرتان این تجهیزات کافی نیست باید بدانید که سناتور به نردبان و رمپ هیدرولیکی مجهز شده است؛ بنابراین می‌توان گفت که این خودرو چیزی فراتر از یک SUV ساده است

راشل گفته این خودرو بر پایه پلتفرم تجاری هوی دیوتی ساخته شده اما اشاره زیادی به جزئیات نداشته است. با توجه به تصاویر صندلی‌های جلو واضح است که سناتور از قطعات کابین فورد سود برده و خودرویی چهار چرخ محرک است بنابراین حدس می‌زنیم زیر این همه زره و آهن یک سوپر دیوتی خفته باشد. احتمالاً زیر کاپوت هم پیشرانه‌ی 6.7 لیتری توربودیزلی قرار گرفته است

این شاسی‌بلند قدرتمند و فوق‌العاده توانا، تنها برای استفاده‌های نظامی و واحد‌های حفاظتی دولتی به بازار عرضه می‌شود؛ با اینکه قیمت سناتور اعلام نشده است اما نمی‌توان قیمت پایینی برای آن تصور کرد.
advertising