مقایسه پژو 508 و فولکس واگن آرتئون

خودروسایر

- 97/10/12
مقایسه پژو 508 و فولکس واگن آرتئوندر زمانی که کراس اوور ها بیشتر بازار خودرو را در دست گرفته اند در این میان سدان های خانوادگی نیز وجود دارند که کماکان علاقه مندان خود را دارند در این خصوص در این مطلب به بررسی ومقایسه دو مورد از این سدان های لوکس خانوادگی می پردازیم پژو 508 و فولکس واگن آرتئون که رقابتی تنگاتنگ در بازار خودرویی اروپا دارند مورد بررسی قرار گرفته اند
هر دو خودرو جایگزین‌های مناسبی برای سدان های خانوادگی استاندارد هستند و البته برای جذب خریدارانی که به دنبال طراحی متمایز بوده و درعین‌حال انتظار کابینی جادار و انعطاف کافی دارند وارد میدان شده‌اندهر دو خودرو ظاهری اسپورت و تریم های مشابه از این نظر یعنی GT Line و R-Line دارند. همچنین وجود پیشرانه‌های بنزینی هم باعث می‌شود انتظار سواری خوبی را از دو خودرو داشته باشیم. خب برای تعیین برنده نهایی با ما همراه باشید.
مقایسه پژو 508 و فولکس واگن آرتئون

مقایسه ظاهری


با جلوپنجره‌ی برجسته و چراغ‌های گیرای جلو و نازک عقب، 508 یکی از متمایزترین خودروهای کلاس خود بوده و از نظر طراحی در قلمروی شاسی بلندهای 3008 و 5008 قرار می‌گیرد و در مقابل درست همانند 508 که از معماری مشابه با دیگر محصولات پژو استفاده کرده، آرتئون هم دارای پلتفرم MQB است که در بسیاری از خودروها همچون گلف دیده شده است هر دو خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب سود میبرند

بررسی پیشرانه


آرتئون دارای پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی این خودرو قدرت 187 اسبی و گشتاور 320 نیوتون متری دارد. این پیشرانه به یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه متصل است در مقابل پژو با پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربوبا توان 180 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر بهره میبرد وظیفه انتقال قدرت نیز در این خودرو بر عهده یک گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک است و باید گفت شتاب اولیه و ثانویه این خودرو با توجه به قدرت مناسب موتور، ضرایب دنده ها و وزن خودرو کاملا راضی کننده است و جای شکایتی را باقی نمیگذارد

مقایسه نمای داخلی کابین


با ورود به کابین خودروهای مذکور به وضوح میتوان تفاوت اندیشه ها و احساسات فرانسوی ها و آلمان ها را دریافت فرمان خوش دست و کوچک پژو که فرمی تخت در بخش بالایی و پایینی دارد بازهم مانند عادت پژو در این سال ها، در پایین صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتالی خودرو قرار گرفته و بخش میانی داشبورد که شامل دریچه های تهویه، مانیتور و کلیدهای کنترلی خودرو هستند، با زاویه ای ملایم به صورت راننده محور طراحی شده است و در پایین این بخش اهرم تعویض دنده ی خلبانی روی یک قاب شیب دار تعبیه شده است و زیبایی مضاعفی به کابین این خودرو بخشیده است. در ذیل این بخش نیز محفظه ای به صورت باز طراحی شده است که قابلیت شارژ بی سیم گوشی های هوشمند یکی از کاربرد های این بخش است با وارد شدن به کابین آرتئون تفاوت این خودرو با رقیب فرانسوی به خوبی معلوم میشود. در آرتئون با کابینی بسیار ساده به دور از هیجانات رقیب فرانسوی طرف هستیم که نه لوکس بودن و تجمل گرایی سایر محصولات آلمانی را در آن میبینیم و نه اسپرت بودن و مد گرایانه بودن فرانسوی ها؛ اما هرچه هست زیبا و ارگونومیک بوده و به سادگی مالکش را دلزده نخواهد کرد.اگرچه هر دو خودرو شبیه سدان ها به نظر می‌رسند اما در واقع هاچبک هستند. در نگاه اول فضای مشابهی وجود دارد اما فضای بار 487 لیتری پژو کمتر از فولکس است چراکه آرتئون با فضای بار 563 لیتری عرضه می‌شود.

تجهیزات


تجهیزات ایمنی از جمله نقاط قوت پژو 508 هستند به گونه‌ای که این خودرو از ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار فاصله به‌صورت استاندارد سود می‌برد. همچنین پکیج ایمنی پلاس در دسترس است که شامل تشخیص نقاط کور، نوربالای خودکار و تشخیص علائم ترافیکی می‌باشد.
در نظرسنجی رضایت 2018، فولکس رتبه‌ی کلی پنجم را از میان 26 برند به دست آورد که بسیار بهتر از عملکرد پژو است.این خودرو در یورو انکاپ 5 ستاره به دست آورده و از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد آن می‌توان ترمز اضطراری خودکار با هشدار برخورد، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و 7 کیسه هوا را برشمرد. البته دستیار تشخیص نقاط کور بخشی از پکیج 510 پوندی سفارشی است.

قیمت خودروها


قیمت 508 کمتر از آرتئون بوده و میزان آلایندگی آن نیز کمتر است. این خودرو از 26 درصد مالیات کمتر برخوردار است. بسیاری از این خودرو برای استفاده‌های ناوگانی خریداری می‌شوند بنابراین میزان مالیات کمتر یک فاکتور کلیدی است البته افت قیمت فولکس‌واگن آرتئون کمتر است و پس از سه سال مالکیت شاهد کاهش قیمت کمتر فولکس خواهیم بود.این دو خودرو از نظر مصرف سوخت رقابت نزدیکی دارند. اگرچه تفاوت بسیار کمی در بحث مصرف سوخت وجود دارد اما قیمت گران‌تر آرتئون به این معنی است که این خودروی آلمانی هزینه‌ی بیشتری را در مقایسه با پژو به خریدار تحمیل می‌کند.

نتیجه گیری


نتایج به دست آمده نزدیک هستند اما پژو مجهزتر بوده و مهم‌تر اینکه ارزان‌تر بوده و هزینه‌های نگهداری کمتری در مقایسه با آرتئون دارد. این خودروی فرانسوی راحت و آرام بوده و رتبه‌ی اول را به دست می‌آورد. 508 از نظر فضای کابین و بار نیز نزدیک به رقیب خود می‌باشد. مدل اتوماتیک این خودرو بهتر بوده زیرا با پیشرانه‌ی بنزینی 178 اسبی آرام و قوی هماهنگی خوبی دارد.آرتئون سواری بهتر و راحتی و فضای کابین بیشتری داشته و سریع‌تر هم هست اما تمامی این مزیت‌ها با فاصله‌ی کمی در مقایسه با 508 به دست آمده‌اند. هزینه‌های نگهداری و قیمت گران‌تر برای خریداران مهم بوده و اینجا آرتئون عقب می‌ماند. این خودرو کمی بهتر از 508 بوده اما قیمت بیشتر و تجهیزات کمتر باعث شده در رتبه دوم قرار گیرد.
advertising