بررسی و مشخصات فولکس واگن توارگ 2019

خودرولوکس

- 97/10/09
بررسی و مشخصات فولکس واگن توارگ 2019نسل سوم شاسی‌بلند فولکس‌واگن توارگ مدل 2019به عنوان پرچم‌دار در بازارهای اروپایی به فروش خواهد رسید. به نظر می‌رسد که فولکس‌واگن برای جذب نظر خریداران سعی دارد بیش‌ترین امکانات ممکن را در شاسی‌بلند توارگ در اختیار قرار دهد. این امکانات طبق گفته‌ی مسئولان فولکس‌واگن در سطح شاسی‌بلندهای لوکس بازار جهانی ارائه می‌شوند.نسل جدید این کراس‌اوور آلمانی روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با پورشه کاین، آئودی Q7، بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس مشترک است؛ اما با وجود استفاده از پلت‌فرم یکسان با پورشه کاین، فولکس‌واگن ادعا کرده است که تنها قطعهٔ بیرونی توآرگ جدید که با کاین مشترک است، شیشهٔ جلوی آن است
بررسی و مشخصات فولکس واگن توارگ 2019

مشخصات ظاهری توارگ


نسل جدید توآرگ از طراحی کاملاً جدید و البته بسیار شیکی بهره‌مند شده که از شخیصت آفرود پیشینیان خود فاصله گرفته است. نمای جلویی خودرو به‌طور کامل نسبت به قبل متحول شده و با چراغ‌هایی که به جلوپنجره متصل شده‌اند تا حدودی سدان آرتئون را یادآوری می‌کند. چراغ‌های جلوی توآرگ از نوع تمام LED هستند اما نه LED معمولی بلکه این چراغ‌ها از نوع ماتریکس هستند که یکی از پیشرفته‌ترین چراغ‌ها در صنعت خودروسازی محسوب می‌شوند. در هریک از چراغ‌های خودرو تعداد 128 ال‌ایی‌دی وجود دارد که می‌توانند به‌طور مجزا فعال شوند و تا حدی قدرتمند هستند که فولکس‌واگن ادعا کرده می‌توانند شب را به روز تبدیل کنند.در نمای عقبی توآرگ جدید اما تحول نمایی جلو دیده نمی‌شود و بیشتر شاهد تکامل نسبت به نسل قبلی هستیم تا انقلاب. در اینجا چراغ‌های باریکی دیده می‌شود که به چراغ‌های عقب آرتئون شباهت داشته و بازهم مثل آرتئون بین چراغ‌ها نام خودرو به‌وضوح درج شده است.

مشخصات فنی توارگ


در اروپا شاسی‌بلند فولکس‌واگن توارگ مدل 2019با دو نوع پیشرانه 3.0 لیتری خورجینی 6 سیلندر توربوشارژ دیزلی با قدرت 231اسب بخار و 286 اسب بخار عرضه خواهد شد. در ادامه نیز یک پیشرانه خورجینی 6 سیلندر بنزینی با 340 اسب بخار قدرت زیر کاپوت استفاده می‌شود. در نهایت به عنوان قدرتمندترین مدل، یک پیشرانه دیزلی 4.4 لیتری خورجینی هشت سیلندر با 421 اسب بخار قدرت و گشتاور بسیار بالا عرضه خواهد شد. محصولات مخصوص بازار چین نیز پیشرانه قدرتمند پلاگین هیبریدی با مجموع توان خروجی 367اسب بخار را دریافت خواهند کرد، که البته برای رسیدن به بازار اروپا هنوز تاریخ دقیقی مشخص نشده است.

فضای داخلی فولکس واگن توارگ


هرچند توآرگ جدید در بیرون بسیار زیبا و جذاب شده است اما شاید داخل آن حتی از بیرون هم جذاب‌تر باشد. در اینجا فولکس‌واگن سیستمی تحت عنوان کابین نوآورانه را ارائه کرده که شامل یک نمایشگر 12 اینچی تمام دیجیتالی برای صفحه آمپر می‌شود؛ اما این تنها ویژگی برجستهٔ کابین توآرگ جدید نیست چراکه در میانهٔ داشبورد هم یک صفحه‌نمایش عظیم 15 اینچی لمسی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است. این دو نمایشگر زیر یک پوشش شیشه‌ای واحد قرار گرفته و با هم ادغام شده‌اند. البته نمایشگر 15 اینچی صرفاً در تیپ‌های بالایی توآرگ ارائه می‌شود. اما غیر از ارائهٔ صفحه‌نمایش بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، فولکس‌واگن تکنولوژی‌ها و تجهیزات زیادی را هم برای کراس‌اوور لوکس خود در نظر گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ماساژور و تهویهٔ صندلی‌های جلو، سیستم صوتی 730 وات با 14 بلندگو، تهویهٔ مطبوع چهار منطقه‌ای، بزرگ‌ترین سقف پانورامای کشویی در بین محصولات فولکس‌واگن و سیستم دید در شب اشاره کرد.

تجهیزات ایمنی


سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز توآرگ جدید کاملاً قدرتمند عمل کرده و به سیستم‌هایی چون دستیار ترافیک، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، ترمز اضطراری خودکار و… مجهز شده است. البته بسیاری از این سیستم‌ها به‌صورت آپشن و با پرداخت مبلغ اضافی ارائه می‌شوند. از سوی دیگر، در بخش فنی و سواری هم فولکس‌واگن سیستم‌ها و ویژگی‌های زیادی را برای این کراس‌اوور جدید در نظر گرفته است که در ادامه به معرفی تعدادی از آن می‌پردازیم.
advertising