بررسی هاچ بک فولکس واگن گل

خودروسایر

- 97/10/05
بررسی هاچ بک فولکس واگن گلفولکس واگن گل یک خودرو هاچبک است که توسط بخش برزیل کمپانی معظم فولکس واگن به تولید می‌رسد. نسل اول فولکس واگن گل در سال 1980معرفی شد تا جایگزینی برای محصول دیگر این کمپانی به نام برازیلیا باشد. البته هدف اصلی از تولید آن عرضه خودرویی بود تا به جای بیتل در بازار آمریکای جنوبی به فروش برسد
بررسی هاچ بک فولکس واگن گل

فضای بیرونی گل


طراحی این خودرو هاچ‌بک بسیار ساده است و از خطوط و انحناهایی که در خودروهای امروز برای تشکیل فرمی اسپرت و مدرن وجود دارد خبری نیست. چراغ‌های مستطیلی و ساده جلو در کنار جلو پنجره‌ی متناسب با آن که نشان فولکس در وسط آن خودنمایی می‌کند، نمای جلو را تشکیل می‌دهند. در نمای کناری نیز نکته خاصی وجود ندارد و همان طراحی ساده ادامه پیدا کرده است. در نمای عقب کمی اوضاع بهتر می‌شود و ترکیب چراغ‌های قوس­دار عقب با درب پنجم خودرو شکل خوبی به خودرو داده است.

داخل کابین


طراحی کابین گل ساده است و متریال به کار رفته در کابین هم بیشتر از جنس پلاستیک است و روکش صندلی‌ها از جنس پارچه ساخته شده. گل آپشن خاصی هم در اختیار شما قرار نمی‌دهد و اصولا از نظر تجهیزات حرف خاصی برای گفتن ندارد. کیفیت سورای گل خوب است و بدون شک جوانان از رانندگی با آن لذت می‌برند فرمان خودرو نیز هر چند طراحی چندان خاصی ندارد اما خوش دست به نظر می‌رسد و می توان یک رانندگی راحت را فراهم آورد. طراحی صندلی‌ها و فضای داخلی هم به گونه‌ای است که فضای کافی برای همه سرنشینان فراهم است

مشخصات موتور


یکی از نقاط مبهم این خودرو موتور آن است از این جهت که موتور 1800سی سی آن تنها قدرتی معادل 100اسب بخار می‌تواند تولید کند و این درحالی است که مثلا خودرو 206با موتور 1600سی‌سی، 110 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نکته جالب‌تر رضایت رانندگان این خودرو از شتاب و سرعت آن است؛ شتاب صفر تا 100حدود 11.3ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت. موتور 4سیلندر و 8سوپاپ این خودرو همچنین می‌تواند گشتاوری معادل با 152 نیوتن‌متر را در 3000دور در دقیقه ایجاد کند. گیربکس این خودرو 5 سرعته و دستی است.

ایمنی فولکس گل


در مورد ایمنی این خودرو نیز باید گفت که در میان هم نسلان خود از ایمنی خوبی برخوردار است. کیسه هوا سرنشین جلو، ترمز دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب به علاوه ABS، دارای سیستم پایداری و همچنین بدنه نسبتا محکم از ویژگی‌های این خودرو است. این خودرو دارای 2 ستاره ایمنی اروپا است.
advertising