نگاهی به فاو بسترن B50

خودروسایر

- 97/10/10
نگاهی به فاو بسترن B50یکی از محصولات پرطرفدار شرکت بهمن خودرو بسترن B50F بوده که نسل دوم این خودرو چند سالی است توسط این شرکت عرضه می گرددمدل B50، سدانی کامپکت از شرکت فاو – بسترن چین است که چند سالی است در کشورمان تولید و عرضه می‌شود، اما نسل جدید این خودرو از ماه آگوست سال 2016 میلادی وارد بازار چین شد. این خودرو در دو نسخه BASE و RS در بازار این کشور عرضه می‌شود
نگاهی به فاو بسترن B50

نمای ظاهری بسترن بی 50


چراغهای جلو خودرو دارای یک قاب با زاویه های تند و تیز که چهره هجومی به این خودوی چینی داده است .در بین دو چراغ جلو یک جلو پنجره کرکره ای وجود دارد که در لبه هر کرکره یک نوار نازک کرمی رنگ نصب شده و در وسط این جلو پنجره لوگوی بزرگ بسترن به چشم می خورد چراغهای عقب کشیده و با ترکیب بسیار مناسب و هارمونی با دیگر اجزای بدنه خودرو از شاهکار های بسترن در طراحی این خودرو می باشد.همچنین سپر بزرگ و همرنگ بدنه به همراه چراغهای شبرنگ عقب که بوسیله یک خط به همدیگر متصل شده اند بر زیبایی عقب خودرو افزوده است. در نمای جانبی خط کمربند شانه های خودور از عقب بصورت متورم شروع شده که در وسط خودرو با بدنه خودرو یکی شده و سپس دوباره متورم و تا چراغهای جلو امتداد پیدا کرده وباعث عضلانی شدن نمای جانبی خودرو شده است.از نقاط ضعف بسترن B50 جدید استفاده از رینگ و لاستیک 16 اینچ بوده که ظاهرا چینی سالهاست اصرار بر استفاده از آن دارند.

مشخصات پیشرانه بسترن بی 50


بسترن B50 با دو پیشرانه متفاوت در بازار چین عرضه می‌شود. پیشرانه نخست، نسخه‌ای 4 سیلندر به حجم 1.6 است که از توانی معادل 109 اسب بخار و گشتاوری برابر با 155 نیوتن متر برخوردار است؛ اما پیشرانه دوم، یک نسخه 1.4 لیتری توربو بنزینی است که احتمالاً در نمونه‌های مونتاژ ایران به کار می‌رود. این پیشرانه با همکاری میان شرکت‌های فاو و فولکس‌واگن توسعه یافته است و توان خروجی آن معادل 136 اسب بخار و گشتاورش برابر با 220 نیوتن متر است. نیروی حاصل از این دو پیشرانه به‌واسطه گیربکس‌های 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک (DCT) ساخت آیسین ژاپن به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود.

کابین بسترن


کابین این خودرو، از طرحی ساده اما شیک برخوردار است. صندلی‌های آن از طراحی زیبایی بهره برده و به پوشش چرمی ملبس هستندجلو داشبورد زیبا و دو رنگ خودرو که ادوات فیزیکی بصورت ماهرانه در آن جانمایی شده، اولین موردی است که باعث حیرت شما می شود.نوار نقراه ای رنگی که در داشبورد و درهای کار شده است زیبایی دو چندانی به کابین خودرو داده است. بسترن سعی کرده قسمت صفحه نمایش لمسی و صفحه کلیومتر شمار را همانند بی ام و سری هفت توسط دو منحنی ،متصل به یکدیگر نمایش دهد.از نکات بارز دیگر کابین بسترن B50 جدید می توان به طراحی زیبای اهرم دنده و فرمان اشاره کرد.
advertising