معایب سفر با قطار

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/09/23
معایب سفر با قطارشبکه ی راه آهن در سراسر جهان به شدت توسعه یافته اما هنوز کامل نشده و برای رفتن به برخی مکان ها با محدودیت روبرو هستیم.با این حال سفر با قطار ناب ؛الهام بخش و به گفته ی برخی افراد جادویی است.به همین دلیل است که مردمان زیادی سفر با قطار را به دیگر وسایل حمل و نقل ترجیح می دهند.در این مطلب به معایب سفر با قطار می پردازیم.

عمومی بودن


بسیاری از مردم احساس می کنند کوپه خانوادگی که رزرو می کنند می توانند هر کاری انجام دهند که موجب آزار سایر اشخاص شود و هر سر و صدایی که می توانند تولید می کنند. دستشویی های قطار عموما غیر بهداشتی هستند و به راحتی نمی توان از آن ها استفاده کرد.

تخت خواب های راحتی که در کوپه های قطار وجود دارد در اکثر مواقع دارای دسته ها و میله های محافظت کننده نیستند و برای کودکان اصلا جای مناسبی برای خواب نمی باشد.
ترمز خطر، دستگیره ها و سیستم های حفاظتی معمولا نگاه کودکان را به خود جلب می کند مخصوصا در قطارها که ارتفاع آن ها کم می باشد.

هزینه


هزینه ی قطار بر خلاف تصور چندان ارزان هم نیست.البته تخفیفاتی برای برخی از گروهها در نظر گرفته شده اما مسلما شامل همه نمی شود.

کاهش سرعت برای سفر راه دور


اگر مسافت شما خیلی طولانی است ؛عاقلانه تر است که از هواپیما استفاده کنید اگر نمی خواهید در مسیرهایی که قطار متوقف می شود پیاده شوید.

گیج کننده


برنامه قطار می تواند یک کمی گیج کننده باشد؛ به خصوص برای مبتدیان ؛اما یادگیری آن آسان است. بسیاری از شهرستانهای بزرگ، و چند شهر کوچک، بیش از یک ایستگاه قطار دارند.این غیر معمول نیست که زمانی که یک قطار به ایستگاه می رسد ؛ساعت حرکت دیگری می رسد.برخی در ایستگاه اشتباه می ایستند؛پس بلیط خود را به دقت بخوانید.

در نظر داشتن خورد و خوراک


در قطار بوفه برای عرضه ی خوردنی و نوشیدنی موجود است اما باید بدانید که هزینه ی آن بسیار بالا است.شما می توانید در خانه ساندویچی تهیه کنید و برای نوشیدن چای و یا قهوه فلاسک کوچکی همراه بیاورید

وسایل اضافی


برای استفاده از قطار دیگر چندان محدودیت های سوار شدن هواپیما را ندارید.در این موقعیت بعضی از اشخاص وسایل بسیار زیادی همراه خود می آورند که این مسئله باعث نارضایتی دیگر مسافران می شود.
advertising