مزایای سفر با قطار

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/09/20
مزایای سفر با قطارشبکه ی راه آهن در سراسر جهان به شدت توسعه یافته اما هنوز کامل نشده و برای رفتن به برخی مکان ها با محدودیت روبرو هستیم.با این حال سفر با قطار ناب ؛الهام بخش و به گفته ی برخی افراد جادویی است.به همین دلیل است که مردمان زیادی سفر با قطار را به دیگر وسایل حمل و نقل ترجیح می دهند. در این مطلب به مزایا ی سفر با قطار می پردازیم.

استقرار در مرکز شهر


برخلاف فرودگاه ها ؛ایستگاه های قطار معمولا در وسط شهر واقع شده اند تا هم دسترسی به آنها ساده تر باشد و هم کم هزینه تر.برای رسیدن به ایستگاه نیاز به صرف زمان زیادی هم نخواهد بود.

بررسی طولانی مدت و امنیت خطوط


برای سفر با قطار دیگر نیازی نیست تا در صف های طولانی برای چک کردن های امنیتی وقت تلف کنید.شما حتی می توانید دقایقی قبل از حرکت قطار اگر جای اضافی داشته باشد؛بلیط تهیه کرده و به سفر بروید.

گسترده بودن شبکه راه آهن


همانطور که گفته شد شبکه ی راه آهن در تمامی شهرها به شدت توسعه یافته حتی برای رفتن به شهرهای کوچک نیز می توانیداز قطار استفاده کنید.در برخی مسیرها حتی در یک روز چندین نوبت رفت و آمد وجود دارد.به همین دلیل است که می تواند گزینه ی مناسبی برای سفر باشد.

خواب در قطار و زمان سفر


اگر تا مقصد مسافت طولانی در پیش دارید و شب نیز در قطار هستید ؛از بابت خوابیدن خیالتان راحت باشد.زیرا صندلی های قطار خیلی راحت به تخت تبدیل می شوند و تنها با داشتن یک پتو می توانید شب راحتی را پشت سر بگذارید.

مناظر زیبا


ریل راه آهن معمولا از میان شهرها و روستاها می گذارد که بادیدن مناظر زیبا می توانید سرگرم شوید.

آرامش و سکوت


قطار محل مناسب برای نشستن و استراحت کردن است.موردی که بسیار آرامش بخش خواهد بود ؛خیره شدن از پنجره به مناظر بیرون در سکوت است.همچنین از زمانی که در قطار دارید می توانید به خوبی استفاده کنید و آنرا صرف خواندن کتاب؛مجله و یا بررسی برنامه ریزی هایتان برای مقصد بکنید.

آسایش


صندلی های قطار خیلی بزرگتر از صندلی های هواپیما است.در برخی از قطارها نیز جلوی صندلی میز کوچکی برای راحت انجام دادن کارهایتان وجود دارد.پس از این بابت در راحتی کامل خواهید بود.

قابل اعتماد و برنامه ریزی


برنامه های قطار بالای نود درصد به درستی و بدون تاخیر یا کنسلی اجرا می شود .در صورتی که این درصد در رابطه با هواپیما 65% است.البته بر روی برنامه ی هواپیما ،مسائلی نظیر آب و هوا تاثیرگذار است که بر برنامه ی قطار تاثیری ندارد.

سرگرم کننده


سفر با قطار همیشه لذت بخش بوده است.شاید به دلیل این است که راحتی در آن نظیر راحتی در خانه ی خود است.

حمل چمدان‌ های بیشتر


در حال حاضر اغلب مسیر‌های هوایی هزینه‌ای اضافی را برای حمل بار بیشتر دریافت می‌کنند. اما این سیاست در قطار تاحدودی منصفانه‌تر است و مسافران می‌توانند وسایل نسبتا زیادی را با خود به قطار ببرند.هیچ محدودیتی در رابطه با وزن چمدان ها و یا تعداد آنها وجود ندارد.فقط باید به این توجه کنید که آنقدر سنگین نباشد که نتوانید آنها را جا به جا کنید.

سازگار با محیط زیست


قطار‌ها نسبت به هواپیما و اتومبیل، مصرف انرژی بسیار پایین‌تری برای هر نفر دارند و همین موضوع باعث شده است که با محیط زیست سازگاری زیادی داشته باشد
advertising