تفاوت بین هاستل و هتل در چیست

گردشگریدانستنی های سفر

- 98/11/07
تفاوت بین هاستل و هتل در چیستدر پنج بخش تفاوت های عمده و مهم هاستل ها و هتل ها آورده شده است که این موارد می تواند به شما در تصمیم گیریتان کمک کند و برای سفر بعدی بتوانید درست برنامه ریزی کنید.

1. حریم خصوصی در هتل ها و هاستل ها


یکی از مهمترین تفاوت ها بین هاستل ها و هتل ها اشتراک اتاق است. اگر داشتن هم اتاق برای شما مشکلی قابل تحمل و جالب است، پس اقامت در هاستل نیز میتواند برای شما مناسب باشد. اما اگر نمی خواهید حمام خود را با پنج نفر غریبه _ یا بیشتر _ شریک باشید ابدا به هاستل فکر نکنید. البته قبل از اینکه هاستل ها را لیست خود حذف کنید باید بگوییم که برخی هاستل های اتاق های خصوصی با حمام و سرویس های بهداشتی اختصاصی نیز ارائه می دهند. اما در هتل شما دارای حریم خصوصی خود هستند. هتل با هر ستاره و رتبه ای موظف است طبق استانداردهای اولیه، برای هر اتاق سرویس بهداشتی مجزا ارائه دهد. اگر حریم خصوصی مهمترین بخش سفر شما هست بنابراین به انتخاب هتل فکر کنید و در بین سایت های رزرو هتل به جستجو اقامتگاه مناسب بپردازید.

قبل از اینکه به مورد بعدی بپردازیم لازم است نکته ای را با شما به اشتراک بگذارم. داشتن هم اتاقی آنقدرها هم بد نیست. هم اتاقی های با نژادها مختلف از کشورهای متفاوت می تواند تجربه جالبی باشد. آنها کلی نکات مفید یا داستان های سرگرم کننده دارند که می توانند با شما شریک شوند. اگر ملاقات با افراد جدید جزو اهداف سفرتان هست هاستل یک اقامتگاه عالی برای شماست.

2. امنیت در هتل ها و هاستل ها


شریک بودن اتاق به چند غریبه در کنار تمام مزایایی که دارد خطرهای هم دارد. اگر در حین سفر موارد ارزشمندی با خود حمل می کنید و اصولا در زمان استراحت آنها را در اتاق رها می کنید باید بگوییم که هاستل ها خیلی از لحاظ امنیت برای شما مناسب نیست. البته که در تمامی هاستل های جعبه یا قفسه ی برای قرار دادن وسایل در اختیار شما قرار داده می شود که یا زیرتخت یا در کنار تخت است که قابلیت قفل شدند را دارند اما کلید آن در اختیار کسی نیست. می توانید با خود قفل محکمی همراه داشته باشید و به قفسه خود قفل بزنید. این مورد را هم در نظر بگیرید که برخی از هاستل ها اتاق های خصوصی و بسیار امن نیز ارائه می دهند و همچنین در بخش پذیرش هاستل ها جعبه امانت قرار دارد که می توانید موارد ارزشمند خود را در آنجا قرار دهید.

3. قیمت هتل و هاستل ها


به طور میانگین اتاقی چند نفر دیگر شریکی است، نسبت به اتاق های خصوصی کم هزینه تر هستند. اما موارد زیادی در قیمت گذاری اقامتگاه تاثیر دارد. هاستلی در کنار ساحل ممکن است خیلی گران تر از یک هتل دور از شهر باشد. بنابرین با این فکر که چون هاستل هست پس ارزان است، نباشید. همیشه تمامی موارد را بررسی و جستجو کنید و بعد از دیدن جزئیات انتخاب کنید

4. امکانات هتل و هاستل ها


وسایل موجود در اتاق در رتبه بندی یک هتل تاثیر گذار است مانند تلفن یا سشوار. این وسایل در هاستل ها به سختی پیدا می شود. اگر امکانات برای شما مهم است هتل می تواند انتخاب بهتری برای باشد. اما هاستل ها ممکن است چیزهای اضافه تری به شما ارائه دهند که البته تمامی امکانات در هاستل به صورت اشتراکی است مانند تلویزیون، آشپرخانه. این مکان ها با امکانات مشترک، محیط اجتماعی جذابی خلق می کند که می توانید تجربه های بسیاری را به دست بیاورید.

5. موقعیت هتل یا هاستل


یکی از بزرگترین تفاوت های بین هاستل ها و هتل ها دسترسی آنها است. هاستل ها دسترسی بهتری دارند و اصولا در مرکز شهر و در کنار جاذبه های شهر قرار دارند به ویژه در سراسر اروپا. هاستل ها در شهرهای کوچک و بافت های فرسوده خیلی کم یافت می شوند.

هاستل چیست؟



1. امکانات هاستل


شما تو هتل، دستشویی و حموم مجزا داری، اتاق خصوصی داری وسایلتو میزاری تو اتاق میری بیرون کسی هم نمیاد تو اتاق، ولی تو هاستل اینطوری نیست. در هاستل حموم و دستشویی اشتراکی هست. ممکنه یه هاستل بری و به ازای هر 10 تا تخت یه دستشویی و یه حموم داشته باشه. اینا دیگه استاندارد خاصی نداره و باید قبل از رزرو، امکانات رو چک کنید هرجا میخوایید برید. ممکنه وای فای داشته باشه و بعضی ها یه کمد کوچیک دارند که میتونید وسایل گرانقیمت و مهم بزارید داخلش. ممکنه کمدش بزرگ باشه کوله هم جا بشه. اکثرا آشپزخونه دارند، میتونید غذا بپزید، چایی و کافی درست کنید. تنوع امکانات هاستل متفاوته و هر شهر و کشوری امکاناتش فرق میکنه.

2. هزینه هاستل ها


خب معمولا از هتل خیلی ارزونتره، مخصوصا اگر تنها باشید قیمت هتل براتون زیاد میشه. البته به اتاق بستگی داره هر چی تعداد بیشتر باشه ارزونتره، مثلا یه هاستل اتاق های مختلف با قیمت های مختلف داره، حتما اینارو چک کنید

3. امنیت اقامت در هاستل


خب واقعیت اینه که کوله هارو میزارید کنار تخت. جالب اینجاست که طرف وسایلشو رو تخته میره بیرون میاد ولی کسی دست نمیزنه، کلا جو باحالیه... اما در کل باید مراقب وسایلاتون باشید، ممکنه خیلیا ازین مسئله سو استفاده کنند و اینکه کسی از وسایلاتون بپیچونه احتمالش زیاده. پس مراقب باشید و مسائل امنیتی رو رعایت کنین.
تفاوت بین هاستل و هتل در چیست

توصیه های امنیتی برای اقامت در هاستل ها


1. سعی کنید هاستلی برید که کمد بزرگ داشته باشه وسایلاتونو بزارید داخل کمد یا اگر نداشت، حداقل کمد کوچیک برای وسایل اصلی و مهم داشته باشه یا خیلیاشون یه جاهایی برای گذاشتن کوله دارن، حتما بپرسید.

2. حتما کوله هاتونو طوری ببندید که بشه قفل کوچیک هم بزنید و وسایلتون پخش و پلا نباشه، اینطوری خیال خودتون راحتتره و چیزای اصلی رو وقتی دیگران نگاه میکنن جابه جا نکنید که فکر کنن شمش طلا دارین، چیزایی که ممکنه طرف فکر کنه چیز مهمیه، نزارید جلو چشم. حالا ممکنه چیز بدرد بخوری نباشه ها، ولی طرف فکر بد کنه. البته آدمایی که میان هاستل خیلی باحالن دنبال این جور برنامه ها نیستن، ولی شما مراقب باشید ممکنه یه نفر این مدلی باشه.

چرا هاستل را انتخاب کنیم ؟


1. کمتر شدن هزینه و داشتنِ سفر ارزان: وقتی هزینه کمتر بشه میتونی مدت اقامت بیشتری داشته باشی یا پولاتو جاهای بهتری خرج کنی و سفر ارزان داشته باشی.

2. معاشرت کردن: تو هاستل کلی آدم باحال میبینی که میتونی باهاشون بازی یا بگو بخند کنی اما تو هتل معمولا آدما تو خودشونن.

3. پیدا کردن همسفر: خیلی از کسایی که تو هاستل هستن تنها سفر کردن و ممکنه اونجا باهاشون دوست بشید و همسفر بشید.

4. آشنایی با شهر: میتونید از تجربه آدم هایی که اونجا هستن استفاده کنید، معمولا یه میز داره که افراد دورش میشینن و خاطرات خود رو تعریف میکنن، اونجا میتونید چیزای خوبی بشنوید و یاد بگیرید.

5. سفری هیجان انگیز: اقامت در هاستل خیلی باحالتره. اتفاقات خیلی بهتری ممکنه بیوفته. احساس بهتر و انرژی بهتری هم دارید.

چرا هاستل را انتخاب نکنیم؟


1. اگر به دنبال امنیت زیاد هستید: ممکنه بخوای شب یه جا بمونی که واسه خودت باشی یا حوصله هیچکسی رو نداری. پس برو هتل یا حداقل اتاق دربست بگیر. البته اتاق های دو نفره هم دارن با قیمت هتل ولی فضای هاستل.

2. اگر خروپف میکنی: جون هرکسی دوست داری اگه خروپف میکنی نرو تو اتاقی که ده نفر دیگه هستن. یکم رعایت کن لطفا.

3. بچه مایه داری: خب اگر مایه داری نیا هاستل... ولی کلا میریم هاستل که آدمای باحال ببینیم. حتی اگه بچه مایه داری یه برنامه بزار برو هاستل با آدمای مختلف معاشرت کن.

4. مهمتر از همه امنیت: خب اگر خیلی نگرانی نرو هاستل. البته زیاد سخت نگیر. همیشه همه مثل هم نیستن. البته ماها چیزی نداریم کسی بدزده ولی اگر شما داری بیشتر در موردش فکر کن.
advertising