انواع سرویس در هتل ها

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/09/27
انواع سرویس در هتل هادر مسافرت خدمات و سرویسهایی هتلها ارائه می نمایند برای گردشگران و مهمانان هتل مهم می باشد که باید در انتخاب سرویس هتل و محل اقامت بسیار دقیق باشیم.
هتل ها از نظر سرویس به خصوص سرویس های سرو غذا و نوشیدنی نیز با یکدیگر متفاوت هستند.اگرچه ممکن است برخی از هتل ها به علت سرویس های خاصی که ارائه می دهند نام خاصی را نیز برای سرویس های مخصوص خود انتخاب کنند اما شش سرویس زیر رایج ترین سرویس هایی است که در اکثر نقاط دنیا با همین نام ها شناخته می شوند.

سرویس اتاق تنها ROOM ONLY


در این سرویس فقط اتاق به مسافر اجاره داده می شود و مسافر برای صبحانه باید هزینه جداگانه بپردازد،در برخی مقاصد مثل سنگاپور،حتی هتل های پنج ستاره نیز برای صبحانه هزینه جداگانه از مسافر دریافت می کنند و اگر مسافر سرویس صبحانه بر روی اتاق می خواهد باید در زمان رزرو"اتاق با صبحانه" رزرو کند.

سرویس تخت و صبحانه BED & BREAKFAST


این سرویس که رایج ترین سرویس در هتل هاست یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه در روز.

سرویس صبحانه و یک وعده غذا HALF BOAR


یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یکوعده صبحانه و یک وعده نهار یا شام. مثلن سرویس H.B در دبی معمولن به یک وعدهصبحانه و یک وعده نهار اطلاق گردیده در حالی که همان سرویس در ترکیه (منطقه آنتالیاو منطقه دریای اژه) به یک وعده صبحانه و یک وعده شام اطلاق می گردد.

سرویس صبحانه نهار شام FULL BOARD


یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه ،یک وعده ناهار و یک وعده شام. در بعضی از هتل ها این سرویس بصورت سرویسFull board plus یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه ، یک وعده ناهار ، یک وعده شام ونوشیدنی ها هنگام صرف ناهار و شام ارائه می گردد .

سرویس کامل غذا و نوشیدنی ALL INCLUSIVE


این سرویس شامل هر سه وعده غذایی و سرو انواع نوشیدنی در طول روز به صورت رایگان است.

سرویس ویژه و کامل ULTRA INCLUSIVE


این سرویس به این معنی است که شما برای استفاده از هیچکدام از سرویس ها و امکانات هتل شامل غذا،نوشیدنی،اسنک بار،استخر،اتاق کودک،سالن های بازی و غیره هزینه اضافه پرداخت نمی کنید و همه امکانات هتل در خدمت شماست.این سرویس معمولا در هتل های ساحلی ترکیه،شهرهای ساحلی اسپانیا،آمریکا و مالدیو بسیار رایج است.
advertising