7 وسایله حمام و سرویس بهداشتی که باید دائم عوض شود

سبک زندگیخانه داری

- 97/09/06
7 وسایله حمام و سرویس بهداشتی که باید دائم عوض شودهمه ی ما به طور روزانه و منظم به نظافت سرویس بهداشتی و حمام خود می پردازیم و نظافت این فضا در واقع در اولویت خانه داری می باشد چرا که به لحاظ مرطوب بودن این فضا امکان رشد و نمو میکروب ها و باکتری ها بسیار زیاد است به همین دلیل لوازم و وسایل موجود در آن باید به طور مرتب تعویض شوند امروز ما می خواهیم ۷ وسیله ای که باید به طور دائم در فضای حمام و سرویس بهداشتی شما حذف شوند را برای شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

تعویض لیف حمام هر سه هفته یک بار


بعد از نظافت سرویس بهداشتی و حمام خود بهتر است به وسایلی که به طور مرتب از آن استفاده می کنید نگاهی بیاندازید، یکی از این وسایل لیف حمام شما می باشد که به دلیل قرار گرفتن سلول های مرده ی پوست در بافت های آن باید به طور مرتب پس از هر بار استحمام و هر سه هفته یک بار تعویض شوند تا به سادگی مانع از رشد کپک ها و قارچ ها در آن شوید.

تعویض اسفنج آرایشی پس از شش ماه


بسیاری از شما لوازم آرایشی و بهداشتی خود را در کابینت حمام خود نگه داری می کنید، اما باید گفت این عمل از پایه اشتباه بوده است و باید آن ها را به فضای اتاق خواب خود انتقال دهید چرا که به لحاظ رطوبت بسیار حمام عمر مفید آن ها کاهش می یابد، اما اگر بنا به هر دلیلی مجبور به نگهداری این لوازم در حمام خود بودید توجه داشته باشید که لوازمی مانند اسفنج های آرایشی را پس از هر بار استفاده با آب گرم بشویید و اجازه دهید کامل خشک شود، همچنین توجه داشته باشید که بعد از هر شش ماه آن ها را کاملا تعویض نمایید.

تعویض مسواک ها هر سه ماه یک بار


یکی از مواردی که از گذشته همه با آن آشنایی داریم تعویض مسواک ها هر سه ماه یک بار است همچنین توجه داشته باشید که حتما مسواک های خود را در فضای در بسته و یا با درپوش پلاستیکی نگهداری کنید تا مانع از نفوذ آلودگی به سطح آن شوید.

تعویض حوله حمام هر ۴ هفته یک بار


شاید کمی عجیب به نظر برسد اما بعد از نظافت سرویس بهداشتی و حمام خود توجه داشته باشید که حوله های حمام به دلیل تماس مکرر و مستقیم با پوست نیاز به نظافت دارند و هر دو هفته یک بار باید شسته و خشک شوند و حداقل هر چهار ماه یک بار تعویض شوند.

تعویض حوله دستی به صورت روزانه


حوله دستی اگر در خانه به صورت مشترک برای تمام اعضا استفاده می شوند باید به صورت روزانه تعویض، شسته و خشک شود، چرا که به دلیل تماس مرکر با دست آلودگی را به خود جذب می کند و به سرعت به سایر اعضای خانواده منتقل می کند.

تعویض پادری حمام در هر هفته


در هنگام نظافت سرویس بهداشتی و حمام خود پادری را جدی بگیرید، به دلیل مرطوب بودن این بخش در زمان استفاده از آن امکان رشد و نمو میکروب و باکتری های مختلف و انتقال به بخش های دیگر به خوبی محیا است بنابراین بهتر است هر دو هفته یک بار اقدام به تعویض و شست و شوی آن نمایید.

تعویض پرده حمام هر سه ماه یک بار


پرده ی حمام یکی از جزییاتی است که باید حتما در زمان نظافت سرویس بهداشتی و حمام به آن توجه ویژه ای داشته باشید چرا که به طور مستیم با آب در ارتباط است بنابراین هر سه ماه یک بار به طور منظم باید اقدام به شست و شو و تعویض آن نمایید.

advertising