تعداد کاربران برنامه پریمیوم اسپاتیفای از ۸۷ میلیون نفر گذشت

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 97/08/15
تعداد کاربران برنامه پریمیوم اسپاتیفای از ۸۷ میلیون نفر گذشتمحبوب‌ترین سرویس آنلاین موسیقی با افزایش چشمگیر کاربران خود روزهای خوبی را تجربه می‌کند. درآمد سه‌ ماهه‌ی اسپاتیفای نشان‌ دهنده‌ی افزایش قابل‌توجه تعداد کاربران پرمیوم محبوب‌ترین سرویس استریم آنلاین موسیقی درجهان است. بدین ترتیب تعداد کاربرانی که برای استفاده از خدمات اسپاتیفای حق اشتراک پرداخت می‌کنند به 87 میلیون نفر و تعداد کل کاربران فعال آن به 191 میلیون نفر رسیده است. این افزایش در شرایطی صورت می‌گیرد که طبق داده‌های موجود از آخرین گزارش سه‌ماهه‌ی مالی اسپاتیفای در ماه تیر (جولای) سال جاری میلادی، تعداد کاربرانی که برای استفاده از این سرویس استریم آنلاین موسیقی حق اشتراک پرداخت کرده بودند 83 میلیون نفر بود که آمارهای جدید حاکی از افزایش 4 میلیون نفری کاربران اسپاتیفای است.
اگرچه افزایش 4 میلیونی کاربران اسپاتیفای چندان بی سابقه و بزرگ نیست، اما موجب حفظ برتری این سرویس استریم آنلاین موسیقی نسبت به اصلی‌ترین رقیب خود یعنی Apple Music می‌شود. این درحالی است که گزارش اخیر تعداد مشترکین سرویس استریم آنلاین موسیقی کوپرتینویی هارا 43.5 میلیون نفر اعلام کرده است (این رقم به‌طور رسمی ازسوی اپل تأیید نشده است).
از سوی دیگر رشد تعداد مشترکین پرمیوم اسپاتیفای موجب کاهش ضرردهی آن شده است. بر اساس اطلاعات موجود در گزارش سه‌ماهه‌ی سوم اسپاتیفای در سال گذشته، میزان ضرر این شرکت رقمی معادل 73 میلیون یورو (معادل 83.3 میلیون دلار) بوده که این میزان هم‌اکنون و با توجه به استقبال مخاطبان از خدمات استریم آنلاین موسیقی و افزایش میزان پرداخت حق اشتراک، به 6 میلیون یورو (معادل 6.8 میلیون دلار) در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی کاهش یافته است. اگرچه اسپاتیفای به‌عنوان یک شرکت فعال در زمینه‌ی استریم آنلاین موسیقی هنوز به سوددهی نرسیده است اما هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری به سوددهی نزدیک شده است.
advertising