از روسیه چه سوغاتی هایی بخریم

گردشگریصنایع و سوغات

- 97/08/08
از روسیه چه سوغاتی هایی بخریمروسیه کشوری تاریخی با معماری جذاب و فوق العاده می باشد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید بهتر است با سوغاتی های آن آشنا شوید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید. شاید بخواهید از سفرهای خود یادگاری هایی به همراه بیاورید و یا برای نزدیکان و عزیزان خود هدیه ای تهیه کنید. برای خرید سوغاتی انتخاب های متعددی وجود دارد، اما بهتر است کالایی را به همراه خود بیاوریم که نشانه ای از آن کشور بوده و به نوعی بیان کننده فرهنگ و آداب و رسوم آن ها باشد.

شال و روسری پاولوفسیکی


پاولوفسیکی پوساد شهری کوچک در نزدیکی مسکو می باشد که تولیدکننده شال های و روسری های پشمی بزرگ است که این شهر هم از دیدنی های روسیه به حساب می آید. این شال ها در طرح های متفاوت و با رنگ های شاد و جذاب تولید می شوند. با توجه به آب و هوای سرد روسیه خصوصا در فصل زمستان شال ها و روسری های پشمی در این کشور مورد توجه و استقبال بانوان آن قرار دارند که یکی از جذاب ترین سوغاتی های روسیه هم محسوب می شوند. اندازه این شال های بزرگ بوده و گاها به عنوان یک پتوی کوچک در منزل هنگام تماشای تلویزیون یا نوشیدن قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید این شال ها و روسری های معروف را به عنوان سوغاتی های روسیه خریداری کنید.
از روسيه چه سوغاتي هايي بخريم

بیل اوفسکیه پاستیلا


Belyavskaya pastila نام یک شیرینی روسی فوق العاده و بی نظیر است که می توانید به عنوان یک سوغاتی خوشمزه همراه خود از سفر به روسیه بیاورید. مواد اولیه این شیرینی سیب خشک، شکر و سفیده تخم مرغ می باشد و طعم ترش و شیرین دارد. این شیرینی خوشمزه که از قرن 19 در شهر Belyovo تهیه می شود به عنوان یکی از سوغاتی های روسیه مورد توجه قرار می گیرد. اگر مسیرتان به روسیه افتاد حتما این شیرینی منحصر بفرد را امتحان کنید. بیل اوفسکیه پاستیلا را می توانید در تمامی فروشگاه های معروف مسکو پیدا کنید.

عروسک چبوراشکا


عروسک Cheburashka یک عروسک جذاب و بامزه است که از روی شخصیت کارتونی آن الگوبرداری شده است. چبوراشکا که توسط ادوارد اِسپِنسکی نویسنده کودکان خلق شده است، شبیه خرسی با گوش های بزرگ می باشد. این عروسک محبوب 4 دوره متوالی سمبل تیم روسیه در المپیک بوده است. این عروسک خوش یمن، در کشور ژاپن نیز بسیار محبوب بوده و جای خود را در انیمیشن های ژاپنی باز کرده است. عروسک چبوراشکا می تواند یک هدیه و یادگار خوب از سفر به روسیه باشد. این عروسک را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای Detsky mir و یا به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

سرامیک های گژل


سرامیک های گژل یکی از جذاب ترین سوغاتی های روسیه می باشد که در روستای Gzhel که از دیدنی های روسیه هستش و در اطراف مسکو است تولید می گردد. این سرامیک های سنتی با طراحی های آبی رنگ بر روی زمینه سفید در مدل های متنوع ظروف و مجسمه های سرامیکی انجام می شود. این سرامیک ها هنر زیبا و طیف صنعتگران روسی را به نمایش می گذارد. نمونه دیگری از این سفال نیز وجود دارد که با قیمت پایین تری نسبت به نمونه اصلی آن به فروش می رسد. اگر قصد خرید سرامیک های سنتی گژل را دارید می توانید آن ها را فروشگاه میر سِلی Mir Gzeli در خیابان Kozhevnicheskaya خریداری نمایید.

لباس هایی با نماد روسیه


این لباس ها پس از برگزاری المپیک در سال 2014 و در شهر سوچی روسیه مورد استقبال فراوانی قرار گرفت. لباس هایی با لوگوی رسمی المپیک که اکنون یکی از علایق مردم روسیه و گردشگران و توریست های خارجی می باشد. این لباس های تولید کمپانی روسی بوسکو است که برای خرید آن ها می توانید از طریق وب سایت یا فروشگاه های این شرکت اقدام کنید. اگر می خواهید برای عزیزانتان لباس سوغاتی بخرید، این لباس ها انتخاب مناسبی می باشند.
advertising