برای سفر به مریخ باید متحد شد

علمی و تکنولوژیجهان هستی

- 97/08/05
برای سفر به مریخ باید متحد شدکارشناسان فضایی روسیه معتقدند با توجه به سنگینی هزینه و پیچیدگی فنی کار ، برای پرتاب سفینه ای سرنشین دار به طرف مریخ باید همچون ایستگاه فضایی بین المللی ، سازمان های فضایی روسیه ، آمریکا و اروپا متحد شوند. ویتالی سمینوف معتقد است تسخیر سیاره سرخ باید مانند ایستگاه فضایی بین المللی طرحی بین المللی به شمار آید. وی با اشاره به طولانی ترین سفر فضایی ، یعنی پرواز 437 روزه والری پولیاکف فضانورد روسی در ایستگاه فضایی میر می گوید: روسیه تجربه ارزنده ای در پزشکی فضایی دارد.
نیکلای آنفیموف یکی دیگر از کارشناسان فضایی روسیه می گوید روسیه در حال توسعه پرتاب کننده سنگین آنگارا با قابلیت پرتاب 5/28 تن است که برای این پروژه مناسب به نظر می رسد. کارشناسان حدس می زنند پرواز سرنشین دار به مریخ حدود 20 میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد. براساس طرح اولیه این سفر به دو پرتاب نیاز دارد: یکی برای سفینه حامل تجهیزات و وسایل مورد نیاز و دیگری برای فرستادن سفینه سرنشین دار می باشد.
ایگور متروفانف از موسسه تحقیقات فضایی مسکو با اشاره به این که آب بخش حیاتی برای سفر انسان به مریخ بشمار می رود می گوید ، اکتشافات جدید کاوشگران بدون سرنشین که حاکی از وجود آب در مریخ است اعتقاد کارشناسان به کارآیی این برنامه را راسخ تر کرده است. آناتولی گریگوریف متخصص پزشکی فضایی در موسسه بررسی های پزشکی و زیست شناسی می گوید اگرچه انتظار نمی رود که فضانوردان در سیاره سرخ با موجودات خارق العاده فضایی مواجه شوند ولی کسی امکان روبرو شدن آن ها با نوعی از حیات را منتفی نمی داند. وی می افزاید اطلاعات اخیر مبنی بر وجود آب در سطح مریخ به معنی آن است که امکان حیات حداقل برای موجودات ذره بینی ممکن است.
advertising