آیا رنگین کمان در شب نیز تشکیل می شود

علمی و تکنولوژیجهان هستی

- 99/01/17
آیا رنگین کمان در شب نیز تشکیل می شودرنگین کمان یکی از مهمترین هدیه‌های طبیعت و بسیار دیدنی و جالب است. داستان‌های زیادی در تاریخ که درباره رنگین کمان حرفی در آن زده شده باشد، نیست. محققان اظهار کردند: علم پشت رنگین‌ کمان بسیار جالب است و حقایق زیادی در آن وجود دارد که بسیاری از آن بی اطلاع هستند. در ذیل بعضی از حقایق شگفت انگیز درباره رنگین‌ کمان ذکر شده است:

رنگین کمان چیست؟


رنگین‌ کمان از انعکاس نور بر روی قطرات نم و رطوبت ایجاد می‌شود و در واقع قوس آن اندک است، اما زمانی که با هم ادغام می‌شوند، قوس بزرگی را در آسمان ایجاد می‌کنند که زیبایی بی‌نظیری دارد. یک رنگین کمان، معمولا دو کمان اصلی و ثانویه دارد؛ کمان اصلی پررنگ تر و روشن تر و کمان ثانویه کم رنگ‌تر است. رنگ‌ها در دو کمان عکس یکدیگر هستند.

تشکیل رنگین کمان


- تشکیل رنگین‌ کمان بستگی به خورشید دارد. زمانی که خورشید در زوایه 42 درجه با قطره باران قرار گیرد، رنگین‌ کمان ایجاد می‌شود.
- رنگین‌ کمان در شب هم می‌تواند تشکیل شود، البته بازتاب نور مربوط به ماه است و نه خورشید و رنگین‌ کمان مهتابی تشکیل می‌شود.
- رنگین کمان ها به صورت دوقلو، سه قلو و یا حتی چهار قلو هم تشکیل می شوند که بسیار دیدنی و زیباست.
- همه افراد می‌توانند یک رنگین‌ کمان درست کنند و از تماشای آن لذت ببرند. در یک روز تابستانی پشت به خورشید با یک شیلنگ آب روبروی خود را آب بپاشید به این صورت رنگین‌ کمان شما تشکیل خواهد شد.
advertising