دره رنگین کمان جزیره هرمز با خاک های رنگی

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/01/30
دره رنگین کمان جزیره هرمز با خاک های رنگی

دره رنگین کمان هرمز


اگر می‌خواهید به دنیایی از نور و رنگ‌های مختلف سفر کنید، جزیره رنگین کمانی هرمز انتخاب مناسبی خواهد بود.دره رنگین‌کمان یکی از بخش‌های جزیره هرمز است که بیشترین رنگ‌ها را به خود اختصاص داده است و در جنوب غربی جزیره واقع شده است، این دره از بخش‌ها و کوه‌هایی به رنگ‌های مختلف زرد، سفید، قرمز و … تشکیل شده که تلفیق این خاک‌های رنگی در کنار یکدیگر صحنه فوق‌العاده زیبایی را بوجود آورده است.
دره رنگین کمان جزیره هرمز با خاک های رنگی
با قدم زدن در میان دره رنگین کمان ها گویی به سیاره‌ای دیگر سفر کرده‌اید، رنگ‌های مختلف کوه‌ها چشمان هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند و محو تماشای طبیعت مسحورکننده جزیره هرمز می‌شوید. در دره رنگین کمان ها سنگی بزرگ در میان دره به چشم می‌خورد که شباهت بسیاری به دو دست بزرگی دارد که رو به آسمان است. بعد از بارش باران، آب از میان شکافِ سنگ به پایین سرازیر می‌شود و تا مدت‌ها در چاله آب زیر سنگ باقی می‌ماند.

وجود املاح معدنی در خاک جزیره سبب ایجاد رنگ‌های زیبا و دلفریبی همچون زرد، قرمز، نارنجی، قهوه‌ای، سفید و غیره شده است. از خاک‌های رنگی جزیره هرمز در تهیه ادویه، مصارف دارویی، صنعت رنگ و نقاشی استفاده می‌شود. بهترین زمان سفر به جزیره هرمز، فصول پاییز و زمستان است که دمای هوای شهرهای جنوبی کاهش می‌یابد و گرما اُفت شایانی می‌کند.
advertising