جزیزه لیتلا دیمون در شمال اروپا جزیره همیشه در ابر

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/11/05
جزیزه لیتلا دیمون در شمال اروپا جزیره همیشه در ابرجزیره لیتلا دیمون جزیره زیبایی می باشد و جزو 18جزیره مجمع الجزایر فارو می باشد این جزیره زیبا در میان ابرها قرار دارد و یکی از نکات جالب این جزیره قرار گرفتن آن در میان ابرها می باشد.به این نوع ابر منحصر بفرد، لنتیکولار (Lenticular ) می گویند چرا که درست شبیه لنزی است که روی مردمک چشم قرار می گیرد.
جزیزه لیتلا دیمون در شمال اروپا جزیره همیشه در ابر
ابرهای لنتیکولار معمولا ابرهای بی حرکت و بی تغییری هستند و زمانی که بر بالای قله ی یک کوه ظاهر می شوند، مثلا جایی مثل جزیره لیتلا دیمون (Litla Dimun)، درست مانند این است که کلاهی بر سر دارد.. این جزیره در شمال اروپا قرار دارد و در بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی قرار گرفته شده است و به دلایل نامعلومی بالای سر این جزیره ابرها قرار گرفته اند.

در قسمت جنوبی جزیره لیتلا دیمون صخره ای عظیم وجود دارد که ارتفاع آن به 414 متر می رسد. البته این جزیره هیچ وقت از گذشته تا به حال برای انسان ها قابل سکونت نبوده است اما از زمان های دور و باستانی، گوسفندها در این جزیره نگهداری می شده اند که سند این موضوع در یکی از نوشته های قرن سیزدهم هم آمده است.اگر کسی بخواهد از این صخره بالا برود، فقط با تجهیزات و طناب ممکن است، این طناب ها بوسیله ی صاحبان گوسفندها کار گذاشه شده اند.
advertising