معرفی سوغات ارمنستان

گردشگریصنایع و سوغات

- 97/11/24
معرفی سوغات ارمنستانارمنستان کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم‌مرز است. میوه‌های خشک شده مثل زردآلو، فرش و جواهرات در ارمنستان بسیار معروف هستند. اما تنها این محصولات نیستند که در ارمنستان اهمیت فراوان دارند بلکه در تمام شهرهای ارمنستان چیزهای جالبی برای هدیه دادن پیدا می‌شود. اما مغازه‌های سوغاتی فروشی، اکثراً در ایروان موجود هستند. سال‌های سال، هنرمندان ارمنی به کشف هنر و خلاقیت خود افتخار کرده‌اند. می‌توانید در مرکز شهر ایروان، صحت آن را به چشم ببینید. در آنجا هنرهای دستی از همه نوع موجود است. در این فروشگاه رنگارنگ، نقاشی‌های منحصر به فرد، سفال کاری، گلدوزی‌های زیبا، سنگ، حجاری فرش و چلیپا سنگ، همه و همه یافت می‌شود. در این فروشگاه با محصولات جالب و خیره کننده‌ای رو برو خواهید شد. فروشگاه ورنیسژ، کارهای بی‌نظیری از آبسیدین سنگ که به طور گسترده از آن استفاده می‌شود را به شما ارائه می‌دهد. ارامنه از این سنگ‌ها، گردنبند و گوشواره‌های زیبا درست می‌کنند.
معرفی سوغات ارمنستان

مربای گردو ارمنستان


یکی از سوغاتی‌های معروف ارمنستان مربای گردو است. این مربا از نظر طعم به آلبالو و از نظر رنگ به زرشکی نزدیک است. مربای گردو بسیار خوشمزه است اگر گذرتان به این کشور افتاد حتماً آن را برای مصرف خود و به‌عنوان سوغات ارمنستان تهیه کنید. دراکثر سوپرمارکت‌ها این مربا در دسترس است اما مرغوب‌ترین نوع آن را می‌توانید در روستاهای توریستی گقارت (geghart) و گارنی (garni) تهیه کنید.

خاچکار ارمنستان


خاچکار از جمله صنایع دستی قدیمی ارمنستان محسوب می‌شود، خاچکار که نام ارمنی این آثار است از دو قسمت تشکیل می‌شود خاچ به معنای صلیب و کار هم به معنی سنگ که در نهایت ترجمه آن به فارسی چلیپا سنگ است. چلیپا به سنگ‌هایی گفته می‌شود که روی آن‌ها طرح صلیب حکاکی شده است. اکثر این چلیپا سنگ‌ها در ارمنستان حکم زیارت گاه یافته‌اند. همچنین شما می توایند نمونه‌های کوچک این آثار را به‌عنوان نماد و یا سوغات کشور ارمنستان تهیه کنید.

قهوه و شکلات ارمنستان


ارمنستان لقب یکی از بهترین و بزرگ‌ترین تولید کننده شکلات را، از آن خود کرده است. در سفر به کشور ارمنستان، اگر به دنبال یک سوغاتی جدید با قیمت مناسب هستید، بهترین انتخاب خرید قهوه و شکلات است مطمئناً با تهیه چنین سوغاتی از ایروان، رضایت همه جلب خواهد شد. شما در شهر ایروان می‌توانید با بهترین قیمت و کیفیت شکلات و قهوه‌ مورد نیاز خود را تهیه کنید.

صنایع دستی ارمنستان


صنایع دستی ارمنستان از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است، به دلیل گسترش صنعت گردشگری در این کشور، فروشگاه‌های بسیاری می‌توان یافت که عرضه کننده صنایع‌دستی ارمنستان هستند و این امر خرید آسانی را برای شما فراهم آورده است. از جمله صنایع دستی عرضه شده می‌توان به چلیپا اشاره کرد که در مورد آن توضیحاتی بیان شد

ساخت لوازم دکوری و کاربردی از سنگ‌های اوبسیدیان، هنری دستی دیگری که می‌توان از آن نام برد، جواهرسازی و طلا سازی است که یکی از هنرهای سنتی است که قدمت آن به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد. مطمئناً کالاهای زیبای در این مراکز خرید وجود دارند که شما می‌توانید به‌عنوان سوغات ایروان ارمنستان خرید کنید.
advertising