مجتمع گردشگری باری ارومیه

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/18
مجتمع گردشگری باری ارومیه

مجموعه رفاهی توریستی باری ارومیه


باری، روستایی از توابع بخش انزل و در شهرستان ارومیه استان آذربایجان غربی ایران است. آذربایجان غربی قطب صنعت گردشگری و بهشت اماکن تفریحی و توریستی و گردشگری خدادادی است.
مجتمع گردشگری باری ارومیه
درباره باری ، مجتمع گردشگری(باری) مجموعه‌ای اقامتی، درمانی، ورزشی، گردشگری، پذیرایی و فرهنگی است که در ساحل زیبا و کم‌نظیر دریاچهٔ ارومیه، دومین دریاچه بزرگ نمک جهان، بنا نهاده شده است. این مجتمع در 40 کیلومتری جاده سلماس- ارومیه قرار دارد و از نظر آب و هوایی و مناظر طبیعی در یکی از بی‌بدیل‌ترین مناطق جغرافیایی کشور قرار گرفته است.

واقع‌شدن در ساحل دریاچهٔ ارومیه، که خود گنجینهٔ طبیعی پرارزش و بی‌نظیری از خواص شگفت‌انگیز درمانی و زیست‌محیطی است و بهره‌گیری شایسته از امکانات طبیعی آن از اصلی‌ترین دلایل ایجاد مجتمع باری بوده، از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. احیای ارزش‌های سنتی منطقه در به‌کارگیری پدیده‌های طبیعی برای سلامت و تندرستی و همچنین ایجاد مجموعه‌ای منطبق بر استانداردهای جهانی و فراهم‌کردن فضایی مناسب و شایسته برای گردشگران داخلی و خارجی از دیگر اهداف ایجاد و احداث این مجموعه است.

با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این مجموعه توجه بسیاری از مسافران و گردشگرانی که برای بهره‌بردن از امکانات مشابه به خارج از کشور مسافرت می‌کردند، به این مکان جلب شده است. این مساله به خودی خود می‌تواند گام مثبتی در مسیر بهره‌برداری از منابع داخلی و جلوگیری از خروج ارز از کشور باشد. ضمن آن‌که برای مسافران و گردشگران نیز هزینه‌های مسافرتی و تفریحی به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.

مسیر دسترسی


برای رسیدن به این مجموعه رفاهی، از شهر ارومیه باید مسیر جاده به سمت سلماس را در پیش بگیرید. پس از طی حدود 40 کیلومتر، جاده‌ای در سمت راست این مسیر وجود دارد که شما را به منطقه «قوشچی» و سپس مجتمع گردشگری باری هدایت خواهد کرد.
advertising